Allmänt > Fria diskussioner

Nu blommar det!

<< < (2/2)

ada:
Jag lovar att du får en bit svärmorstunga (alias bajonettlilja) av mej när du har vägarna förbi

Sprängfyllda krukor är typiskt dessa. Först då ska man börja dela, och det -som tips till alla- är oerhört lätt, som mor gjorde: tog den kasserade brödkniven och skar rakt av över rötterna och satte i två krukor. Man ska inte hålla på med att sätta skott i vatten och sånt tjafs, bara rätt i jorden, vattna, och vattna så lite som möjligt fortsättningsvis. Jovars, ett storväxt exemlar ska ha en rejäl slurk det är ändå lite med tanke på storleken.

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet fre 10 apr 2009 11:31:59 ---Jag lovar att du får en bit svärmorstunga (alias bajonettlilja) av mej när du har vägarna förbi

Sprängfyllda krukor är typiskt dessa. Först då ska man börja dela, och det -som tips till alla- är oerhört lätt, som mor gjorde: tog den kasserade brödkniven och skar rakt av över rötterna och satte i två krukor. Man ska inte hålla på med att sätta skott i vatten och sånt tjafs, bara rätt i jorden, vattna, och vattna så lite som möjligt fortsättningsvis. Jovars, ett storväxt exemlar ska ha en rejäl slurk det är ändå lite med tanke på storleken.

--- Slut citat ---

Ã…h, det är gulligt utav dig! Bör bli nu i vår eller framåt tidiga sommaren, då jag skall åt ditt håll och kika på ett lager så fort jag får ihop mig, men det ligger rätt så långt upp på listan, hoppas jag. (dvs, efter att ha blivit färdig i lokalen, som jag skall börja riva med nu).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion