Författare Ämne: Jätteloppisarna  (läst 3916 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Jätteloppisarna
« skrivet: tis 21 apr 2009 12:31:49 »
En firma arrangerar tillfälliga jätteloppisar på diverse orter. Enligt vad jag har hört så skall det bli en i Göteborg i vår, men de har inte uppdaterat sidan än. Tipsa gärna om ni ser att så sker!

http://www.jatteloppis.se/

gammtjo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Jätteloppisarna
« Svar #1 skrivet: tor 21 maj 2009 20:28:38 »
Hej!

Jag & min sambo har varit besökare vid Sydsvenskans prylmarknad (Malmö) några gånger och nu förra månaden även som säljare. Vi är helnöjda med arrangemanget i alla avseenden. Inte minst den sociala kontakten med andra säljare. Som samlare sedan närmare 40 år har jag sparat udda saker, braåhasaker helt enkelt. Boka bord och ta med sånt, som av någon konstig anledning, blivit över. Mycket uppskattat för rätt köpare att t ex hitta gamla reklamblad från postorderfirmor eller udda gamla saker från järnaffärer. En man, som hade sökt efter ett udda möbel/dörrlås i många år, visade upp en blyertsskiss hur det skulle se ut. Så hade vi ett sådant att sälja - hans glada min var obetalbar.

Mvh/gammtjo

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Jätteloppisarna
« Svar #2 skrivet: tor 21 maj 2009 22:32:38 »
Det står ju på hemsidan under Göteborg när det är:

I år 2009 (5-6 sept.) har vi plats till 500 bord FriidrottensHus som ligger vi sidan om Frölundaborg på Slotssskogsvallen

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Jätteloppisarna
« Svar #3 skrivet: mån 25 maj 2009 14:35:18 »
OK, då har de ändrat sidan nyss. Tack för tipset!