Författare Ämne: Efter dagens uppdrag granskning…..  (läst 2921 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Efter dagens uppdrag granskning…..
« skrivet: ons 22 apr 2009 21:15:14 »
Vetlanda, vet inte om man skall skratta eller gråta. Vad f-n är det för fel på den kommunen? Jag vet vad felet är, det är en KD-styrd kommun, det är det som är felet. Så här är det alltid när detta parti bestående av frimicklare och värdekonservativa ”familjevänner” är i farten. Då låter man pappor förgripa sig på sina minderåriga döttrar år ut och år in och blundar för att slippa se det. Nu har det även visat sig att man har överförmyndare som inte vet vad jobbet innebär men lika fullt tillsätts av kommunen som sådan. Under denna överförmyndares översyn så plundrar en psyksjuk mamma sitt barn på barnets arv efter pappan.

Går du in på kommunens hemsida så är den första länken ”Barn & Familj”, fast där står ingenting om våldtäkter och plundring där.

Jag nöp mig i armen flera gånger när jag hörde den här kommunstyrelseordföranden från KD och överförmyndaren. De var rent ut sagt så korkade att hur någon överhuvud kan tillsätta dessa är otroligt. Har man röstat på de här personerna?  Visst landsbygden börjar avfolkas men fanns det inte en ko eller gris man kunde välja i stället? Tror dom skulle sköta Vetlanda bättre.

Fluxe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
SV: Efter dagens uppdrag granskning…..
« Svar #1 skrivet: ons 22 apr 2009 22:01:09 »
Hej!

- Håller med till 100%.

Det är inte för roskull jag använder uttrycket PoliToker istället för Politiker, man blir så trött... 

:-\ /Lasse

Alliansen, i annan tappning...
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor.