Teknik & mekanik > Fordon

Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....

(1/5) > >>

kikarbara:
Fy f*n, jag vill ha en egen raggarbil. Med massor av mullrande hästkrafter, den skall låta som en fiskekutter och ha en gigantisk v8 som bara gör som jag säger till den att göra.... jag har fått en flashback idag som heter duga som ni förstår. Måste nog ringa farbror doktorn, för jag måste helt klart vara sjuk och mitt vett har jag inte heller i behåll vad det verkar....

Ställde mig och beundrade en DeSoto-59 för en liten stund sedan, och jag blir så nostalgisk och avundsjuk så jag dånar (hm, om någon hittar en turkos sådan stående i ett garage som de saknar papper på, så är den nog förrästen min när jag tänker efter... papper på en sådan har jag men ingen bil... jag hämtar den direkt, bara berätta var den är, för jag börjar tröttna på att betala för den varje år...och att svara på frågor i telefon, varannat år om den är till salu, eller vad den kostar).

Visste inte ens att jag ville ha ett sådant åbäke i min närhet igen! Var framme och kikade på bilen, sträckte fram handen förstås och sa att jag ville ha nyckeln, och den fick jag förstås.

Vred om. Och det bara muuuuuuullrade under mig.

Jag är helt sjuk! Det var mååånga år sedan någon kunde dra in mig i ett raggaråk, kan jag väl säga. Hm... Vad tror ni? Har jag blivit tantsjuk?? *skrattar*

nisse 8:
Du är bara sund kikis, min tarm har vridigt sig så mycket att jag seriöst letar lämplig bil att köpa och jag känner mig inte gubbsjuk :o

kikarbara:

--- Citat från: nisse 8 skrivet ons 22 apr 2009 20:45:05 ---Du är bara sund kikis, min tarm har vridigt sig så mycket att jag seriöst letar lämplig bil att köpa och jag känner mig inte gubbsjuk :o

--- Slut citat ---

Pst, Nisse, luta dig fram, jag skall viska dig en grej så ingen annan hör...

*kupar handen bakom Nisses öra*

"-Vet du, jag har hört att ett av symtomen på gubb- o tantsjuka är att man själv inte vet om det..."

Fluxe:
Apropå "Raggarbil"...

Den här skönheten köpte jag 1985.

Lincoln Continental Mark IV design Bill Blass, årsmodell 1976. Länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Continental_Mark_IV



Bilen kom till Sverige som flyttsgods från USA, så den hade inte rullat en meter här, utan i öknen over there.
- Den var i mint condition!

Döm om min förvåning när det dimper ner ett brev från min hyresvärd där jag läser:

Inga Raggarbilar får parkeras på gården!

 :o /Lasse

kikarbara:

--- Citat från: Fluxe skrivet ons 22 apr 2009 22:23:08 ---Apropå "Raggarbil"...

Den här skönheten köpte jag 1985.

Lincoln Continental Mark IV design Bill Blass, årsmodell 1976. Länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Continental_Mark_IV



Bilen kom till Sverige som flyttsgods från USA, så den hade inte rullat en meter här, utan i öknen over there.
- Den var i mint condition!

Döm om min förvåning när det dimper ner ett brev från min hyresvärd där jag läser:

Inga Raggarbilar får parkeras på gården!

 :o /Lasse

--- Slut citat ---

Tjusig!! Fick lite nostalgiska vibbar av den med. När första sonen föddes gjorde han premiärturen hem från bb i en mark V - 77. Det var tider det... *skratt*. Vet inte om den faktiskt fanns kvar hos oss i sju-tio år eller så, det var nog den vi hade längst. Och det var den sista fullsizaren, sedan gick exet mer över till taunus och jag hade gamla folkabussar, dkw, amazoner och så vidare. Det var i den vevan tarmen krympte och blev en liten mask om man säger så och alla barn började trilla fram.

Fast om jag hukar lite och talar lågt, så måste jag nog säga att lincolnen (eller hallickbilen som jag kallade den) var ett nerbyte jämfört med bilarna han hade haft dessförinnan. Var inte riktigt förtjust i den egentligen och nog inte han heller.... men som sagt, jag tror det var i den vevan vi la av oss.

Det var förrästen också en usa-bil, inte fullt så gott skick så den kunde kallas för mint condition, men den hade extra air condition när den kom, i varje fall... i form av kulhål i skuffluckan!  ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion