Författare Ämne: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....  (läst 20297 gånger)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
« Svar #15 skrivet: fre 24 apr 2009 17:46:42 »
Hej Vince och alla andra!

- Dessvärre har priserna på många USA bilar skenat rejält...

En mycket god vän är ägare till denna Ford Mustang Shelby GT från 1967.



Bilen är i mint condition, här kan man kolla var priserna börjar, och slutar: http://www.cars-on-line.com/shelby.html
- Helt ofattbart, men bilarna får nya ägare...

 :o /Lasse

P.S. För dig som inte är speciellt intresserad, 1 miljon är ingen ovanlighet, det finns betydligt dyrare också... D.S.

Det där är ingen Shelby musse och är de det så är den inte det minsta original.Och nån -67 är det inte heller snarare -69 och uppåt.

Så här ser en Ford Shelby GT500 från 1967 ut,min absoluta drömbil sen väldigt unga år  ;D



 

MVH Micke
« Senast ändrad: fre 24 apr 2009 17:54:23 av Vince »

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
« Svar #16 skrivet: lör 25 apr 2009 23:30:12 »
Hm, vad kan det vara... 1983-84? En god vän köpte en mustang -73:a som vinterbil -(det är ju inte något sådär jättespeciellt med dem egentligen, så jag förstår inte prisutvecklingen?) *hukar* och jag tyckte nog då att han gav ett överpris, då han faktiskt gav hela 14,500:- men det är klart, då var det nya vinterdäck med.... och den var rostfri. Tror han grämer sig över att den inte är kvar.

(editerade priset ett litet snäpp uppåt, var ju tvungen att ringa och kolla upp om jag mindes rätt).

Jag kan tala om för damen att jag "nisse 8" 1984 köpte en Chevell ss cab blåmet 396BB 69 för 16500kr, nu får du inte en sådan bil under 150000..........det var bättre förr ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
« Svar #17 skrivet: sön 26 apr 2009 00:09:21 »
Jag kan tala om för damen att jag "nisse 8" 1984 köpte en Chevell ss cab blåmet 396BB 69 för 16500kr, nu får du inte en sådan bil under 150000..........det var bättre förr ;D

Grattis, grattis, grattis till ditt köp!! Får vi se bild på underverket?  :)

Javisst, mycket var bättre förr, inte minst jag  ;D

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
« Svar #18 skrivet: sön 26 apr 2009 00:57:35 »
Grattis, grattis, grattis till ditt köp!! Får vi se bild på underverket?  :)

Javisst, mycket var bättre förr, inte minst jag  ;D

Jag har inte bilen kvar och inte ett minsta lilla hörn på en bild så det blir nog svårt, jag sålde bilen 1,5 år senare med vad jag då tyckte stor vinst........24000kr och upptäkte 0.5 år senare att jag skänkt bort bilen.
Som jag sa tidigare i denna tråd så letar jag bil SERIÖST och kan tänka mig att köpa en till Chevell SS Cab -69 8)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
« Svar #19 skrivet: sön 26 apr 2009 07:50:19 »
Jag har inte bilen kvar och inte ett minsta lilla hörn på en bild så det blir nog svårt, jag sålde bilen 1,5 år senare med vad jag då tyckte stor vinst........24000kr och upptäkte 0.5 år senare att jag skänkt bort bilen.
Som jag sa tidigare i denna tråd så letar jag bil SERIÖST och kan tänka mig att köpa en till Chevell SS Cab -69 8)

*skratt*
Jag missförstod helt och hållet, jag trodde du hade köpt bilen Nu i dagarna.... ber om ursäkt för min korta tankeverksamhet.

Jisses, det var ingen rolig försäljning, inte kul när man i efterhand insett att man inte riktigt vetat vad man sålt även om man går med vinst.

En bekant har haft en riktigt fin-bil stående nerplockad i alla alla år. Han har renoverat och renoverat men aldrig riktigt kommit till skott och blivit färdig, och ja, jag överdriver inte om jag säger att det har tagit 25 år. Men jag kan väl bara gratulera honom, med tanke på prisutvecklingen och det jättejobb han trots allt har gjort (karossen är helt perfekt och avlyft) så den bilen har varit världens bästa sparbössa under alla år. Han gav inte många rullande kronor när det begav sig, men idag lär han nog få ett par hundra tusen för den nästan vare sig han plockar ihop den eller ej. (det är en riktig kultbil kan jag väl säga).

Fluxe

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
SV: Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
« Svar #20 skrivet: sön 26 apr 2009 19:02:26 »
Det där är ingen Shelby musse och är de det så är den inte det minsta original.Och nån -67 är det inte heller snarare -69 och uppåt.

Så här ser en Ford Shelby GT500 från 1967 ut,min absoluta drömbil sen väldigt unga år  ;D



 

MVH Micke

Hej Micke och alla andra!

Näpp, du har helt rätt...

Jag ringde min gode vän och kollade, det är en "vanlig" Mach 1...

Jag har alltid "Trott" det var en Carroll Shelby, men den är bara dekaltrimmad som en sådan... - Ack så fel jag haft!  :-\
Vi har aldrig snackat om bilen faktiskt! *Hmm*

Så är det


/Lasse
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor.