Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Gustavsberg - Colorado

<< < (8/17) > >>

Madame:
Jag vet att det är fult att vara avundsjuk, men ibland så kan man ju inte bara låta bli att bli avis på din fina colorado-samling. Löksoppskålarna är helt fantastiska. Själv lyckas jag bara hitta dem utan lock. Så det är bara att gratulera :).

Tallen:
Skålarna är fina minsann! Jag gillar när man kombinerar svart och lime så här, det blir lite mycket om allt är i samma färg, visserligen en snygg färg men ändå!

Jag slänger in en bild som jag skannat ur en bok, här finns dubbeltekannan och en tekopp med fat, denna gång i ljusblått, eller kanske tom i blågrått, svårt att säga då man inte vet hur bra färgerna återges i boken.

Jag tänkte visa ännu en bild, de gröna tallrikarna som jag har 4 st av, jag dukade upp lite smått och gott i porslins- och glasväg för bilder till bloggen, men det kan ju vara kul att visa här med!

Det är roligt när man kan visa lite grann av variationen som en enkel servis i olka färger kan ge!  :)

JJ:

--- Citat från: Madame skrivet tor 18 jun 2009 10:11:11 ---Jag vet att det är fult att vara avundsjuk, men ibland så kan man ju inte bara låta bli att bli avis på din fina colorado-samling.

--- Slut citat ---

Din samling är väl ännu finare, speciellt då du endast köper de ljusgröna. Vissa delar som du saknar har du säkert sett i andra färger. Lägg gärna in den bilden som jag har sett på din blogg!

Tallen - Riktig retrodukning med lite av varje från tiden! Jag vill helst kombinera både svart, ljusgrönt och vitt i Colorado för snyggast kombination. Flera handlare som jag har pratat med visste inte att den finns i vitt också.

Madame:
Den vita colorado är se läcker! Så här långt har jag kommit i samlandet. Jag har även några kaffekoppar och kaffefat som inte finns på bilden och massa fler tallrikar och djuptallrikar, mitt bord räcker inte till. Men visst kan jag väl få vara lite stolt över min samling? :)

ada:
Ã… ja, det är en härlig samling, det är en färg som jag skulle kunna samla på :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion