Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Gustavsberg - Colorado

<< < (10/17) > >>

JJ:
Kom för någon timme sedan hem från de tre antikmässorna i Helsingborg. Träffade på FDS där förresten som sålde i ett bås. Köpte inget hos honom men det blev en del nya delar till Coloradoservisen! Följande inköptes:

En limegrön sockerskål (har någon förresten sett denna eller gräddkannan i andra färger?)
Två svarta äggkoppar
En vit djup tallrik
Tre flata svarta tallrikar (21 cm i diameter)
Ett svart djupt uppläggningsfat, eller avlång skål kan man kanke säga (22 x 16 cm)

Annars blev det också en bunt vykort och även en ljusblå vas av modell Reptil av Stig Lindberg.

Madame:
http://www.tradera.com/gustavsberg-stig-lindberg-colorado-1-st-mugg-ovanlig--auktion_97254646

Fråga: Är detta verkligen colorado? Min sambo o jag tycker det liknar något som man dricker alkoholhaltig humledryck i. O den liknar inte något av det jag har i mina colorado-papper heller. Nåja.

Undran: Är det snyggt att kombinera den limgröna Colorado med den vita? Limegrönt och svart är en snygg kombo. Men hur är det med den vita? Jag har en idé om hur det ser ut i skallen och hur jag ska duka med rätt duk o sådant där, men det jag har fått för mig i plantan kan vara en helt annan grej i verkligheten. Gärna bild någon!!!

Tack o Bock

Madame som fastnat i ett lägenhetsrenoveringskaos.

JJ:
Jag har sett muggen och jag kan aldrig tro att den är Colorado! Säljaren chansar säkert eller har bara dåliga kunskaper.

Jag känner mig manad när det gäller att ta bild med vita Coloradodelar - bild kommer så småningom.

JJ:

--- Citat från: Madame skrivet lör 22 aug 2009 18:32:15 ---Undran: Är det snyggt att kombinera den limgröna Colorado med den vita? Limegrönt och svart är en snygg kombo. Men hur är det med den vita? Jag har en idé om hur det ser ut i skallen och hur jag ska duka med rätt duk o sådant där, men det jag har fått för mig i plantan kan vara en helt annan grej i verkligheten. Gärna bild någon!!!

Tack o Bock

--- Slut citat ---

Här kommer ett par bilder.

Madame:

--- Citat från: JJ skrivet mån 31 aug 2009 06:50:36 ---Här kommer ett par bilder.

--- Slut citat ---

Tack JJ för svaret och för de fina bilderna. De har jag sparat ner nu. Vilken retrodukning!!! Vitt och grönt gick bra ihop enligt mig. Om det blir en ny uppsättning coloradotallrikar/assietter så blir det nog vitt. (ja, jag vet att det är svårt med delar, men då förköper jag mig åtminstone inte om jag hittar några).

Tack o bock
Madame

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion