Författare Ämne: Köpenhamn  (läst 4954 gånger)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Köpenhamn
« skrivet: tis 16 okt 2007 22:24:42 »
Om snart två veckor ska jag med arbetskamrater åka till köpenhamn.
Vi ska bo på ett hotell vid namn Norlandia Richmond på Vester Farimagsgade 33 i köpenhamn.
Jag kommer att ha lite tid för shopping vilket jag älskar , skulle uppskatta  att få tips på trevliga samt prisvärda secondhandbutiker nära vårt hotell.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #1 skrivet: tis 16 okt 2007 22:34:04 »
Jag vet inte var hotellet ligger på kartan, men jag kan tipsa om de ställen som jag känner till. Den klassiska antikaffärsgatan är Ravnsborggade i Norrebro där det finns ca 15 antikaffärer, och ett tiotal till på gatorna i direkt närhet. Vissa är dyra och vissa har rimliga priser på svenska produkter. Vill du titta på fina danska möbelklassiker så är det Bredgade som gäller (ligger vid Nyhavn). Definitivt inte billigt men man kan ju alltid fönstershoppa!

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #2 skrivet: tis 16 okt 2007 22:47:22 »
Vad heter den stora loppisen som sker regelbundet i Köpenhamn? Forum.. någonting. Eller är jag ute och cyklar?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #3 skrivet: tis 16 okt 2007 23:30:33 »
Jag bodde på hotell Phoenix på Bredgade i somras. Gick förbi de där affärerna med möbler var gång jag var ute. HUHUHU vilka priser. Men det fanns några godingar som jag inte skulle tackat nej till om den sista 0:an strukits.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #4 skrivet: ons 17 okt 2007 11:59:30 »
Vad heter den stora loppisen som sker regelbundet i Köpenhamn? Forum.. någonting. Eller är jag ute och cyklar?

Går igenom vad som ska till pappersinsamlingen just nu, hittar reklam för Köpenhamn, och detta Forum finns med
http://www.forumcopenhagen.dk/ info om t ex designer forum och höstloppmarknad finns på framsidan, hur man hittar dit finns under "beliggenhed"
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #5 skrivet: ons 17 okt 2007 22:19:29 »
Tack för tips!
Alltid så trevligt att vi alla finns här ..........för varandra


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #6 skrivet: tor 1 nov 2007 22:19:59 »
Hur gick det i Köpenhamn? Några fynd?

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Köpenhamn
« Svar #7 skrivet: fre 2 nov 2007 22:34:00 »
trist nog hade vi så lite tid för shopping , så denna resa hade faktisk lika gärna varit ogjord, dålig planering osv. av våra chefer, som inte hade fixar ett enda studiebesök