Författare Ämne: Tips på vart man kan finna äldre teve-apparater?  (läst 4402 gånger)

marcusnyberg

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Tips på vart man kan finna äldre teve-apparater?
« skrivet: mån 18 maj 2009 21:01:34 »
Hej!

Jag och min flickvän letar efter en teve, vi har än så länge klarat oss väl utan men kände att det kanske skulle kunna vara kul att se någon långfilm på ettan sådär på en fredagkväll. Kruxet är att trots att vi är åttiotalister och borde ha ett begär efter plasmaschabrak så längtar vi båda efter en äldre retro teve. Dock vet vi inte mycket om märken eller dylikt och inte ens vart man finner dem.

Vi tänkte oss kanske 50-60-70 tals teve och hellre snygg än stor (20 tum räcker gott och väl!). Har ni några tips vart vi må finna sådana ting och i vilken prisklass ni tror det ligger på?

Vi, kan också nämnas, är studenter i Uppsala om ni behöver lite geografiska perspektiv och budget.

Tack på förhand!

/Marcus & Ylva

guygil

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 102
  • Samlar glasugglor
    • Visa profil
SV: Tips på vart man kan finna äldre teve-apparater?
« Svar #1 skrivet: mån 18 maj 2009 22:26:10 »
kolla på de lokala seconhand butikerna och sen finns ju blocket

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tips på vart man kan finna äldre teve-apparater?
« Svar #2 skrivet: mån 18 maj 2009 22:27:52 »
Välgörenhetsloppis, där ser jag som mest tv-apparater.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Stommen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Tips på vart man kan finna äldre teve-apparater?
« Svar #3 skrivet: fre 26 mar 2010 22:39:07 »
En kult Tv är inte fel men det finns fallgropar. Äldsre Tv apparater har sina brister och dör ofta av dessa. Jag skulle rekommendera en seriös radio och Tv handlare gärna på "bygden" som kan lite och varit med ett tag. Denne kan lätt sälja en Philips eller Luxor från tidigt 80 tal för runt 1500 kr och då får du en Tv som när du begärt är genomgången. jag är en sådan handlare och söljer ibland vissa retromaskiner till hugade spekulante roch det går att få till riktigt kultiga saker med både DVD digital TV m.m. som man har hemma. En modell som var poppis på 80 talet var luxor 2001 som kännetecknas av scart och en plastlucka på framsidan. Philips hade en del retroliknande apparater med scart från tidigt 80 tal som ser bara askult ut. De äldre och tyska Tv apparater skall man akta sig för de är behäftade med mycket fel och det vill du inte ha. Annars kan man köpa en retro TV från 50 talet och eller köpa en radiomöbel med skåp som du kan montera in en 22" LCD i. Mer kult kan det knappast bli men med modern teknologi.