Författare Ämne: Rökfärgad askkopp i glas av Kaj Franck  (läst 3369 gånger)

ylvanorlin

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Rökfärgad askkopp i glas av Kaj Franck
« skrivet: mån 18 maj 2009 21:08:12 »
Hejsan.
Jag har sedan länge letat efter en askkopp av Kaj Franck som är gjord i glas och är rökfärgad.
Det var min mor som hade en sådan när hon var liten och jag skulle så himla gärna vilja ge henne en ny att minnas tillbaka med. Efter ett långt letande har jag kommit fram till att koppen är tillverkad av Kaj Franck i Nuutajärvi och heter Häränsilmä. Den varianten hon hade var grå, så det vore att föredra, men om det skulle finnas i andra färger vore det också kanon. Om det är någon som känner till vart man kan få tag på en sådan eller något ställe där det kanske kunde finnas skulle jag bli väldigt tacksam! Bifogar även en bild jag hittat på askkoppen.
/Ylva

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Rökfärgad askkopp i glas av Kaj Franck
« Svar #1 skrivet: mån 18 maj 2009 21:16:15 »
Jag tippar att det är färgen jag har två av, jag kan tänka mej att sälja den för skälig penning här ser du dem jag har: http://www.retroforum.se/index.php/topic,86.0.html Skicka meddelande eller epost

Tänk nu på att det finns olika storlekar, så du inte blir besviken på om du tänker dej den större, mina är av den lilla modellen

« Senast ändrad: mån 18 maj 2009 21:21:11 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ylvanorlin

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Rökfärgad askkopp i glas av Kaj Franck
« Svar #2 skrivet: mån 18 maj 2009 21:38:45 »
Det skulle jag absolut kunna tänka mig att göra! Vad är en skälig peng?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Rökfärgad askkopp i glas av Kaj Franck
« Svar #3 skrivet: mån 18 maj 2009 22:09:37 »
Affärer görs privat, men inte för att dölja nåt pris, jag skriver och berättar, kan passa på att säga att jag gav någon tia själv men har inte tänkt skjörta upp någon för det :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se