Glas > Övrigt och okänt ursprung
Okänd glaskanna
Tallen:
Jag har hittat en glaskanna, en stor rackare drygt 33 cm, rosalila färg som jag skulle behöva hjälp med...vet inte om den är svensk eller finsk (eller nåt annat) ???
Den är kulslipad i botten.
JR:
Den påminner inte om någon av de finska kannor jag har, däremot så ser färgen på glasmassan ut som på vissa kannor/glas jag har. Tycker även botten ser lite för tjock ut för att vara den "normala" finska varianten. Gissar att den är svensk.
Tallen:
Jo, jag har nog kommit till samma slutsats...antagligen svensk! Det verkar dock som om många svenska glasbruk gjort liknande kannor, så det är lite svårt att hitta rätt...
Apropå kannan så hittade jag 4 glas hemma i samma färg, små glas typ selter, vilket var kul! De passar utmärkt ihop med kannan! :D
JR:
Sätt gärna upp bild på glasen, alltid roligt att se glas.
gitzie:
--- Citat från: Tallen skrivet mån 18 maj 2009 22:16:21 ---Jag har hittat en glaskanna, en stor rackare drygt 33 cm, rosalila färg
--- Slut citat ---
Jätteflott kanna. Jag känner igen modellen, men har grunnat mig nästan tokig. Kan inte komma på var den kommer ifrån :-[ Man kan oftast inte gå på färgen, men jag har ett Lorryglas från Reijmyre i samma färg. Den är inte så vanlig.Problemet är bara att på kannor från Reijmyre som jag har sett sitter handtaget mycket längre ner.
Ska fortsätta fundera. Kanske trillar pengen ner ;D Snygg är den i alla fall!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion