Författare Ämne: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl  (läst 7047 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« skrivet: tis 19 maj 2009 01:21:32 »
Liljevalchs söker Erik Wörts produktion, jag har erbjudit dem min soffa :)

Citera
WANTED!

Har du möbler, porslin eller prylar designade av Erik Wörts för IKEA? Kontakta oss!

Sökes för att användas i IKEAs utställning på Liljevalchs Konsthall i Stockholm sommaren 2009.
http://www.blocket.se/vi/21469831.htm?ca=11_k

Och även andra ser jag nu http://iloveikea.se/Page/Ad/?id=878
Citera
WANTED! Gillis Lundgren Bengt Ruda Karin Mobring Marianne o Knut Hagberg Thomas Jelinek Sven Fristedt Dranger Huldt Tord Björklund Erik Wörts Niels Gammelgaard Ehlen Johansson Per Sundstedt Nike Karlsson Studio Copenhagen Charlotte Rude/Hjördis Olsson Anna Efverlund Erika Pekkari Ã…sa Gray Mikael Varhelyi Maria Winka Nakamura "IKEA of Sweden" Grabinski Verner Panton James Irvine Robin Day Valter Pabs Har du möbler, porslin eller prylar designade av någon av dessa formgivare för IKEA? Kontakta oss! Sökes för att användas i IKEAs utställning på Liljevalchs Konsthall i Stockholm sommaren 2009.
« Senast ändrad: tis 19 maj 2009 01:27:46 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #1 skrivet: tis 19 maj 2009 12:27:13 »
Skänker du bort den, lånar ut den, eller hur funkar det?
« Senast ändrad: tis 19 maj 2009 12:30:11 av kikarbara »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #2 skrivet: tis 19 maj 2009 14:18:12 »
När du säger så, så vet jag plötsligt inte om de menar "köpes" som det står i Blocket-annonsen.

Med anledning av att min son till sin arbetslösa mammas stora glädje tar studenten och behöver kostym och skor mm, har jag för avsikt att sälja soffan i alla fall, det var när jag satt ut annons på den jag hittade deras.

Soffan: http://www.retroforum.se/index.php/topic,1824.0.html

(la till länk till soffan)
« Senast ändrad: mån 25 maj 2009 18:51:59 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #3 skrivet: tis 19 maj 2009 14:38:43 »
Liljevalchs söker Erik Wörts produktion

De är nog mest intresserade av personer i Stockholmstrakten som har saker som de skall ställa ut. Enligt erfarenhet så är Blocket ett lokalt fenomen! (- nej, jag vill inte skicka. Någon måste komma och hämta...)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #4 skrivet: tis 19 maj 2009 15:52:51 »
De är nog mest intresserade av personer i Stockholmstrakten som har saker som de skall ställa ut. Enligt erfarenhet så är Blocket ett lokalt fenomen! (- nej, jag vill inte skicka. Någon måste komma och hämta...)
Med andra ord kommer jag inte att få något svar från Liljevalchs :) Jag hade nog om jag varit stockholmare gärna lånat ut nåt objekt att ställa ut bara för ärans skull
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #5 skrivet: tor 21 maj 2009 01:44:26 »
Galet! O jag har till och med slängt en soffa av denne designer... den är trots allt ganska klumpig och vi kunde inte hitta vem som gjort den.
Ställde den hos min far... i hans hall. Sen "försvann" den i flytten. Eller rättare sagt, den blev kvar i hans gamla lägenhet för ingen ville ta omhand den... Beige klädsel i typ "sammetsimmitation". Där ser man!
Men man KAN ju inte spara ALLT!!!
God natt!
Mvh
Carro.

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #6 skrivet: tor 21 maj 2009 12:20:36 »
kan bli intressant utställning....(saxat från Liljevals hemsida)

IKEA PÃ… LILJEVALCHS 13 juni - 30 augusti


IKEA är företaget som har möblerat svenskarnas hem och medvetande i över ett halvt sekel. Och med enorm framgång etablerat sig över hela världen. I sommar berättar Liljevalchs konsthall historien om IKEA.  Utställningen är en frispråkig och underhållande exposé över tidernas största möbel- och designfenomen. Formen för Liljevalchs lustfyllda djupdykning in i ämnet är en spegling av den moderna samhällsutvecklingen - från det svenska folkhemmets framväxt till vår egen samtid och framtid i en allt mer globaliserad tillvaro. Utställningen erbjuder både en skyhög igenkänningsfaktor och många överraskande skatter ur IKEAs produktion.

Ikea på Liljevalchs är dessutom sommarens upplevelse för hela familjen, där barnen erbjuds dagliga skapande aktiviteter i ett alldeles eget rum mitt i utställningen.

Utställningskommissarie: Staffan Bengtsson


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #7 skrivet: mån 25 maj 2009 18:08:12 »
Jag fick ett mejl för en stund sen om vad jag vill ha för fåtöljen jag nämnde och länkade till i förbifarten, inte soffan :)

http://www.retroforum.se/index.php/topic,57.0.html

De fick ett bud som jag inte törs nämna högt, nån som tycker nåt om vad jag borde satt för prislapp?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #8 skrivet: mån 25 maj 2009 18:14:38 »
Ã… jag som sålde mina Bengt Ruda. Designade för IKEA, hade varit kul att få ett årtal på dom...iofs så står de nere i Sthml nu

http://www.retroforum.se/index.php/topic,1875.0.html

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Liljevalchs söker Erik Wörts produktion mfl
« Svar #9 skrivet: mån 25 maj 2009 18:38:22 »
Ã… jag som sålde mina Bengt Ruda. Designade för IKEA, hade varit kul att få ett årtal på dom...iofs så står de nere i Sthml nu

http://www.retroforum.se/index.php/topic,1875.0.html
Mmm, den var fin din soffgrupp
Mitt senaste projekt www.ipnr.se