Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar

Loppisar i Uddevalla

<< < (2/3) > >>

ada:
var går gränsen mellan loppis och antikaffär?

nåväl, jag lägger in ett ställe här som flyttat från sin gamla lokal, och det tog ett tag för mej att komma underfund med att de flyttat ut mot hamnen, därmed har de en bättre överskådligare lokal

Antik & Kuriosa
Bastionsgatan 32
451 50 Uddevalla

Öppet må-fre 10-18, lö 10-14

Hemsida som inte är uppdaterad, beklagade han själv: www.antikgubben.se

Där finns allt möjligt känt, Mari Simmulsson, Stig Lindberg, Koka blå, Berså, Uppsala Ekeby mm, och dessa har förstås en viss prislapp, vet tyvärr inte var priserna ska ligga men det är inte omedvetet prissatt det kan jag se.

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet lör 28 jun 2008 20:36:43 ---Det är ett riktigt riktigt retro ställe, och en del har en prislapp därefter (alltså lite dyrt en del), men sen fanns det högvis med tidningar Kikis bläddrade i t ex, för 2 kr styck, vi snackar om Veckorevyn från 40-talet och framåt, Hemmets veckotidning osv. Och man hittar också grejer för en tio osv utan problem.[/font][/color]

Da Capo är öppet nästa vecka, sen har de stängt i fem veckor.

--- Slut citat ---

Jag skulle nog vilja säga att en del har prislapp efter tradera, nog var en del roligt dyrt alltid. Såg en kanonrolig -fast grön- stärkt underkjol i illgrönt som hade varit lite rolig för dottera, men nja, 585 var lite magstarkt för mig, tror inte ens den hade kommit upp på det på tradera heller för den delen.
Tidningarna var desto roligare, en hel kasse blev det med hem, framförallt veckorevyn från fyrtiotalet tror jag att det var. Har inte hunnit läsa dem ännu men det kommer längre fram. Skall bli roligt att se om man känner igen den. Kunde dock ha plockat på mig mer, vet inte vad jag tänkte på...

ada:
Så här ser det ut på Pingstkyrkans... klockan är 9.50, ska man campa utanför för att vara först tro? (när man försöker vara tidig så går det såhär...:))

Bjoernj:
Som nyinflyttad i Uddevalla är den här tråden guld värd, bokstavligen!
Jag är dock lite förvånad över att inte ha hittat några av alla de där små "hobby"-loppisarna som man hittar strax utanför de flästa städer. Har jag letat dåligt, eller är det ont om sådana här i Uddevallatrakten?

ada:
Välkommen i både forumet och Uddevalla, det är ingen på forumet som gett sej tillkänna som boende här, förutom mej då.

Jag får härmed uppdatera tråden:

Pingstkyrkan har öppet även på måndagar 15-18 nu, inte bara lördagar 10--14 alltså. Ny länk http://www.uddevalla.pingst.se/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=156

Antikharrys loppis tror jag är öppet på lördagar bara just nu

Auktionsverket har också öppet måndagar 15-18 nu

Svarta Katten har stängt igen

Antik & Kuriosa har flyttat till Trädgårdsgatan 6 -så de är inne i stan igen
http://www.antikgubben.se/

Sen har vi Oddevolds lada där de har loppis sista lördagen i månaden  10-13, klistrar från hemsidan "Nästa prylmarknad är 24e april, övriga marknadsdagar; 29/5, 3/7, 28/8, 25/9, 30/10 samt julmarknad 27/11" regeln avviker i juni, är det midsommar sista lördagen?

I journalisten Louise Larssons examensarbete ingick ett reportage just om en lördagsrunda på loppisar i Uddevalla
http://www.louiselarsson.se/Antikt_LouiseLarsson_komprimerat.pdf
(det är jag som är intervjuobjektet ja)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion