Författare Ämne: Fuga ishink  (läst 4522 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Fuga ishink
« skrivet: lör 4 jul 2009 13:40:07 »
Hittade en fin Fuga ishink idag! (graverad Fuga Orrefors i botten) Vad är ett riktigt marknadsvärde för dem egentligen? Det varierar väldigt på tradera, från osåld, 30 kr till 95, 195 kr...

Tången högg jag från en annan hylla, hurdan ska originalet vara?

Jag behöver den inte nödvändigtvis, tar ingen is i whiskyn :) om det är nån samlare som vill ha den så hojta till!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Fuga ishink
« Svar #1 skrivet: mån 6 jul 2009 06:46:41 »
Pris beror oftast på färg och storlek. Billigast är i ordning - ofärgad, rökfärgad, blå, grön, röd. Jag har en röd men kan nästan lova att ingen av er andra har en i denna färg. Mycket ovanlig! Däremot så har jag inte skaffat den gröna än så har någon den så är jag intresserad!

Det var ingen tång med när den såldes ny. Jag frågade en samlare av fugaskålar och har skickade papper från fabriken där detta kunde konstateras.
« Senast ändrad: mån 6 jul 2009 06:48:20 av JJ »

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Fuga ishink
« Svar #2 skrivet: mån 6 jul 2009 10:33:30 »
Ja, som JJ säger så varierar marknadsvärdet en del med färg och skick, jag har själv en likadan som din och en blå...av någon anledning har jag samlat på mig alldeles för många ishinkar!

Jag har förutom dessa, en Vineta i klarglas, 2 stora och 3 små ISI i klarglas + någon fler...så jag ska nog inte köpa en till av dig ada  ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fuga ishink
« Svar #3 skrivet: mån 6 jul 2009 11:13:49 »
Jag kanske skulle frågat efter nån som vill bli samlare istället för fråga om nån samlare vill ha den, ni har ju redan allt :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Fuga ishink
« Svar #4 skrivet: mån 6 jul 2009 14:47:04 »
Jag kanske skulle frågat efter nån som vill bli samlare istället för fråga om nån samlare vill ha den, ni har ju redan allt :)

Hahaha... :D