Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar
Loppisar i Göteborg
JJ:
Stadsmissionen (Ebbes hörna) Fem second-handaffärer finns i Göteborg. Gemensamt för dem alla är att de inte har så många bra saker utan mest skräp som de vill ha bra betalt för. Den bästa affären ligger granne med Bellevue marknad så dit brukar man gå efteråt på Lördagarna. De andra är mindre med undantag för den i somras nyöppnade i Alelyckan som nog är störst. Jag tror att de har gemensamma öppettider. Måndag - Fredag 10.00 - 18.00, Lördag 10.00 - 14.00.
Korpralsgatan 1 (vid bellevue)
Stigbergstorget
Vårväderstorget 4
Radiotorget 3
Alelyckans kretsloppspark
JJ:
Rescue Mission På gränsen till Mölndal ligger denna loppis med allsköns bråte. Jag har bara varit där tre gånger men inte hittat något roligt alls. Ganska stökigt med lådor med blandat innehåll här och var. Gospelmusik i högtalarna hela tiden och spontana utrop "halleluja" vittnar om att det är en kristen välgörenhetsloppis. Öppet: Onsdagar 10.00 - 19.00, Torsdagar 10.00 - 16.00, Fredagar 10.00 - 18.00, Lördagar 10.00 - 16.00. Mölndalsvägen 87
änglautanskor:
Äntligen !!!!!!!!!!! Jag har varit på Loppis idag........Himla underbart ..........först på Holmens marknad.........men det var faktiskt ganska tråkigt idag, fyndade en jättefin Waldorfdocka med fina kläder allt handgjort för 20 kronor.
Sen lurade jag min käre sambo till Backaplan,jag lockade honom med ÖB, fniss ...han gick på det......bakom ÖB , Mattlandet ,Lamplandet finns en Antikmarknad på en yta av 500kvm.
Jag är fortfarande yr av lycka ,hittade på fyndavdelningen en Fajansskål från Gefle Termo , för endast 20 kronor, så nu har jag tre olika skålar i samma serie, i en härlig gul färg med en bred rand i grönt, samt en tunn linje i brunt.
Antikmarknaden är verkligen värd ett besök,trångt bökigt men så otroligt charmigt , trevligt med ägarens privata samlingar att njuta av.
Här finns så otroligt mycket härliga prylar ,ett eldorado för glassamlaren, fräcka möbler , en hel del med skräp men med helt okej priser på en hel del av sortimentet
JJ:
Jag var också på Holmens marknad idag. Köpte en liten Terma karott med lock för 50 kr.
Antikaffären "Antikmarknad" på Gamla Tuvevägen 15C är en av mina favoritaffärer - åker dit en gång i veckan, ibland två. Flera handlare är ofta där och handlar då priserna är lagom höga och de får in mycket nytt material varje vecka.
änglautanskor:
JJ! Vi som är medlemmar på samma forum, kan vi inte ha nån slags symbol på oss , så att jag kan se om en annan medlem är på samma loppis!! Jag var på Holmens marknad vid ungefär kl.12 idag, lugnet stördes av några gapiga män som var glada att möta varandra, som livfullt diskuterade sina inköp.
Vill gärna veta när Antikaffären är öppen på Gamla Tuvesvägen?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion