Författare Ämne: Loppisar i Göteborg  (läst 102053 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #15 skrivet: sön 27 jan 2008 22:30:45 »
Vi kanske kan ha något slags möte flera av oss som bor i närheten när det är något större arrangemang på gång - då känner vi igen varann. Kanske om det blir någon GP jätteloppis nu i år.

Jag var på Holmens från 10.00-10.30 ungefär. Innan dess var jag på den årliga veteranmarknaden i Ullvigaraget mellan 06.15-09.30.

Antikaffären är öppen Onsdag-Fredag 10-18, Lördag-Söndag 10-15. Måndag och Tisdag är det alltså stängt.
« Senast ändrad: sön 27 jan 2008 22:34:07 av JJ »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #16 skrivet: ons 6 feb 2008 20:17:58 »
Idag öppnade Röda Korset en second-hand-butik i Göteborg. Den ligger på Första Långgatan, ungefär mitt emot Kommersen. Det finns mest kläder där, men en hylla med glas och porslin fanns också - inga bättre grejer däremot. Jag såg även att i samma hus en liten bit bort hade "Second hand börsen" numera sina lokaler - de låg ju förut vid Brunnsgatan bredvid den stora godisbutiken. Där finns också mest kläder förresten.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #17 skrivet: ons 6 feb 2008 20:56:02 »
Idag öppnade Röda Korset en second-hand-butik i Göteborg. Den ligger på Första Långgatan, ungefär mitt emot Kommersen. Det finns mest kläder där, men en hylla med glas och porslin fanns också - inga bättre grejer däremot. Jag såg även att i samma hus en liten bit bort hade "Second hand börsen" numera sina lokaler - de låg ju förut vid Brunnsgatan bredvid den stora godisbutiken. Där finns också mest kläder förresten.

Nämen åh, jag var där i krokarna igår, närmare bestämt på andra långgatan och parkerade vid masthuggstorget. Nu är jag ju bara glad att du sa att de öppnade idag och inte igår... när jag ändå var där liksom.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #18 skrivet: ons 6 feb 2008 21:14:48 »
Jag lovar att Andra Långgatan är betydligt bättre än första på vardagarna. Jag antar att du tittade in i den relativt nyöppnade (December) affären som ligger där "Udda ting" låg förut. De har mycket kitch och 50/60-tal, mycket lampor också. Och så har vi "Plastac" som ligger där "F-design" låg för några år sedan. Mycket glas och porslin från 50-70-tal, men även en del möbler och lampor. Det finns ingen skylt på någon av dessa två affärer, och den första har inget namn ännu.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #19 skrivet: ons 6 feb 2008 21:37:04 »
Jag lovar att Andra Långgatan är betydligt bättre än första på vardagarna. Jag antar att du tittade in i den relativt nyöppnade (December) affären som ligger där "Udda ting" låg förut. De har mycket kitch och 50/60-tal, mycket lampor också. Och så har vi "Plastac" som ligger där "F-design" låg för några år sedan. Mycket glas och porslin från 50-70-tal, men även en del möbler och lampor. Det finns ingen skylt på någon av dessa två affärer, och den första har inget namn ännu.

Nej; jag var uppe hos en dam där vars mamma hade haft en handarbetsaffär en gång i tiden och kikade på spetsar, band och axelbandskuddar (för damer med tung byst) från 40-50-talet. Mycket trevligt måste jag säga!! Så själva området märkte jag knappt av.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #20 skrivet: ons 6 feb 2008 21:37:59 »
Jag lovar att Andra Långgatan är betydligt bättre än första på vardagarna. Jag antar att du tittade in i den relativt nyöppnade (December) affären som ligger där "Udda ting" låg förut. De har mycket kitch och 50/60-tal, mycket lampor också. Och så har vi "Plastac" som ligger där "F-design" låg för några år sedan. Mycket glas och porslin från 50-70-tal, men även en del möbler och lampor. Det finns ingen skylt på någon av dessa två affärer, och den första har inget namn ännu.

*skrattar* fast tack för att du inte tog för givet att det var de små suspekta biograferna jag strosade runt i.... för det är väl på 2:a långgatan de ligger med, va?  ;D

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #21 skrivet: ons 6 feb 2008 21:46:53 »
*skrattar* fast tack för att du inte tog för givet att det var de små suspekta biograferna jag strosade runt i.... för det är väl på 2:a långgatan de ligger med, va?  ;D

Nja, biograferna är väl borta för länge sedan. Men det finns ett antal ställen som säljer DVD och tdiningar innehållande folk med alldeles för lite kläder på sig, och dessutom "leksaker" typ handbojor mm.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #22 skrivet: ons 6 feb 2008 22:57:27 »
Nja, biograferna är väl borta för länge sedan. Men det finns ett antal ställen som säljer DVD och tdiningar innehållande folk med alldeles för lite kläder på sig, och dessutom "leksaker" typ handbojor mm.

Så välorienterad var väl jag... Fick dock berättelsen en gång om striitans historia när jag besökte göteborgsfontänen vid något tillfälle.

123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #23 skrivet: mån 11 feb 2008 14:17:23 »
Utav Bellevue & Kommersen så har sistnämnda Hemsida !


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #24 skrivet: mån 11 feb 2008 14:36:19 »
Och här kommer länken:

http://kommersenloppmarknad.se/#


Det verkar som att Bellevue har blivit mycket populärare än Kommersen nu, men det kan bero på att det knappt är någon värme i Kommersen så säljarna ibland står där och hoppar för att hålla värmen.

Hittade även Bellevue Marknads hemsida:

http://www.bellevuemarknad.com/
« Senast ändrad: tis 19 feb 2008 12:08:47 av JJ »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #25 skrivet: tis 26 feb 2008 20:11:46 »
Några nyheter på loppisfronten i stan.

Holmens marknad har nu öppnat i sina nya lokaler på Orrekulla Industrigata 36, men de har fortfarande öppet i de gamla lokalerna på Holmensområdet. Nyheterna kommer till båda ställena än så länge, men jag misstänker att de kommer att så småningom rabattera kvarvarande prylar i den gamla lokalen mer och mer tills allt är sålt där. Lokalerna på den nya adressen är nämligen inte alls så stora som på den gamla adressen så de kan inte flytta över allt då det inte får plats.

Lokalerna där Hisinge marknad/Allt i hem/Smyrnakyrkans loppis kommer snart att rivas för att ersättas med bostadshus. Jag vet inte var Smyrnakyrkans loppis har tagit vägen, men de övriga två har nu flyttat så att de ligger grannar med Emmaus Björkå på Hisingen. Praktiskt när de ligger så nära varann vid besök på samtliga.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #26 skrivet: tis 26 feb 2008 21:11:41 »
Tack JJ! för dina loppistips!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #27 skrivet: lör 1 mar 2008 12:53:22 »
JJ, eller någon annan som är bekant med marknaderna i göteborg. Jag skall tömma ut för säsongen i min barnsecondhand, och kommer att ha tusentals plagg att packa ner inom kort. Begagnade moderna barnkläder altså. Nu leker vi med tanken att åka till någon av marknaderna i göteborg framför att ställa oss på torget utomhus nu under vår med tanke på väder och vind, kanske inte så kul att stå ute och sälja kläder när det regnar eller blåser... Har suttit och kikat fram och tillbaka på hemsidorna ang deras olika villkor och priser och det, och vi har bestämt oss för att testa det så snart som möjligt.

Vilken marknad skulle ni rekommendera för barnsecondhandförsäljning? dvs, barnkläder. Funderar ochså på om ni tror att det kan vara en ide att testa och ta med lite tapeter? Ge mig gärna lite input, för just nu står jag med så mycket lager att jag snart spricker och det är inte roligt med inlämningsstopp, så det undviker jag in i det sista. (har haft två perioder med inlämningsstopp tidigare och har tänkt slippa ha det så...). 

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #28 skrivet: lör 1 mar 2008 22:50:36 »
Att sälja begagnat i Gbg ,tror jag är jättetufft. Kolla in den äldsta secondhandbutiken i Gbg för barnkläder! www.bytingen.se.
Den butiken startade runt 1975 , idag finns butiken nära idrottsanläggningen Ullevi!
Där säljs bara det allra bästa ............

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Loppisar i Göteborg
« Svar #29 skrivet: lör 1 mar 2008 23:34:15 »
Att sälja begagnat i Gbg ,tror jag är jättetufft. Kolla in den äldsta secondhandbutiken i Gbg för barnkläder! www.bytingen.se.
Den butiken startade runt 1975 , idag finns butiken nära idrottsanläggningen Ullevi!
Där säljs bara det allra bästa ............
Jag har ju inte tänkt konkurrera med dem heller, utan ställa mig vid något tillfälle på en loppismarknad, inget annat. (men jag måste ju säga att jag sorterar rätt så hårt numera med när jag tar in, i början var jag mer angelägen om att ta in det jag kunde få, varje inlämnare kunde ju vara den sista liksom. Men man lär sig ju med tiden...).