Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar

Loppisar i Göteborg

<< < (12/15) > >>

JJ:
Jag kan meddela att både Kommersen och Saronkyrkans loppis har öppnat efter sommaruppehållet. Troligtvis har Reningsborg också öppnat, men jag hann inte dit idag så jag är inte säker.

linda_gson:
Hej alla loppisfantaster i Gbg!

Jag är precis ny inom området och besökte Myrorna på Järntorget för första gången förra veckan.

jag och en arbetskamrat tänkte ta en loppisrunda nu till helgen och tänkte kika med er erfarna vilken vi helst ska satsa på?
Verkade som den vid Backaplan är bra. Är den värd att satsa på som första besök eller bör vi välja ngn annan?

Känner ngn till ngn loppis åt Lerum/Floda/Alingsås-hållet?

Läste om en i Lilla Edet. Har ni besökt den?

Hälsningar/ Linda

JJ:

--- Citat från: linda_gson skrivet tis 12 aug 2008 16:42:24 ---jag och en arbetskamrat tänkte ta en loppisrunda nu till helgen och tänkte kika med er erfarna vilken vi helst ska satsa på?
Verkade som den vid Backaplan är bra. Är den värd att satsa på som första besök eller bör vi välja ngn annan?

Känner ngn till ngn loppis åt Lerum/Floda/Alingsås-hållet?

Hälsningar/ Linda

--- Slut citat ---

Vart man skall gå beror lite på vad man har hoppats att hitta. Dessutom finns inga som helst garantier - det gäller att ha tur just den gången att det man letar efter finns där och att ingen annan hann före. En grundregel är att vara tidigt ute. Fast på Myrorna fyller de på hela tiden så där är det slumpen som avgör.

Jag tycker att dessa är ganska bra: Holmens marknad, Reningsborgs båda loppisar, Heden och Emmaus ibland. Men har man tur kan man hitta bra saker på alla loppisar om man kommer bland de första och har tur.

I Alingsås finns Vinden och i Jonsered finns en bra som jag inte kommer på namnet på nu. Men dessa vet jag inte om de har öppnat efter sommaruppehållet.

ada:

--- Citat från: linda_gson skrivet tis 12 aug 2008 16:42:24 ---

--- Slut citat ---
Du tänker antagligen på Antikladan, Johan Engbergs Antik i Lilla Edet som nämns här
http://www.retroforum.se/index.php/topic,68.0.html

Nog har några besökt den, och säger det är VÄLDIGT givande, väldigt mycket att titta på, hemsidan är bara suck suck, men det kompenseras av ett besök där, med råge -säger dom som vet.

JJ:
Den ligger dumt till för mig men jag har varit där ett par gånger och kan verkligen rekommendera den! Man kan gå där i timmar och hittar ganska säkert något att köpa. Det finns en speciell retroavdelning, men man hittar även sådant på andra ställen i husen.

Jag tipsade "miss D" om Retroforum när jag var där senast och hon har varit inne och läst sade hon när vi sågs i Helsingborg, men inte kommit sig för att registrera sig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion