Författare Ämne: Gullaskruf?  (läst 2750 gånger)

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Gullaskruf?
« skrivet: sön 26 jul 2009 22:21:48 »
Köpte denna trevliga lilla flaska i tron att det var en "lintupullo", gjord av Sarpaneva för Iittala. VId närmare gransknign är formen och halsen lite fel. Ett förslag jag fått är att denna skulle vara gjord av Percy för Gullaskruf och finnas i tre olika storlekar. Är det svensk är jag helt ute från mina domäner... Om den är svensk: vem, var och när? Priset intresserar något oxå efterssom jag har väldigt dålig koll på svenskt glas på alla fronter.

Googlade lite och den skulle eventuellt vara gjord av Kjell Blomberg för Gullaskruf. Tycker dock att överdelen på den inte liknar min. De jag hittat på bild från Gullaskruf är "sneda" upptill emedan min är rak...

« Senast ändrad: sön 26 jul 2009 22:47:40 av JR »

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Gullaskruf?
« Svar #1 skrivet: mån 27 jul 2009 00:02:12 »
Detta är tydligen inte något nytt problem, en liknande diskussion har förts på PES, dock är min flaska en hybrid mellan dessa två så den diskussionen gav ingenting...

JR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
SV: Gullaskruf?
« Svar #2 skrivet: mån 17 aug 2009 21:55:20 »
Blir nästan lite förvånad när ingen har en åsikt om detta som e någon form av svnesk/finsk angelägenhet :)

Kanske jag får klarhet i detta och mycket annat under helgen, Juthbacka marknad i Nykarleby med över 700 försäljare, kommer att bli ett dyrbart nöje :P