Glas > Övrigt och okänt ursprung
Brun sockerskål i glas, kula m lock
gitzie:
--- Citat från: ada skrivet sön 2 aug 2009 12:19:09 ---Du fick en konstig meningsbyggnad där Gitzie,
--- Slut citat ---
Omvänd ordföljd för att förstärka negationen ;)
gravel:
--- Citat från: gitzie skrivet tis 4 aug 2009 18:07:36 ---Kolla om de möjligtvis vet var den kommer ifrån ;D
--- Slut citat ---
Haha nu är de inte hemma men jag tror inte de vet tyvärr. Allt jag vet är att den kommer från min farmor och farfar. Och ja, den är väldigt lik den där klotrunda sockerskålen i botten även om färgen är en annan.
gitzie:
--- Citat från: gravel skrivet tis 4 aug 2009 22:53:45 --- Allt jag vet är att den kommer från min farmor och farfar.
--- Slut citat ---
Då kan du kanske hjälpa till att placera den tidsmässigt. Din farmor och farfar.....när kan de ha satt bo ungefär? De kan ju ha köpt skålen efter det, men det ger ändå en liten vink om tiden.
kikarbara:
--- Citat från: gravel skrivet tis 4 aug 2009 22:53:45 ---Haha nu är de inte hemma men jag tror inte de vet tyvärr. Allt jag vet är att den kommer från min farmor och farfar. Och ja, den är väldigt lik den där klotrunda sockerskålen i botten även om färgen är en annan.
--- Slut citat ---
Ã…h, det låter spännande! Har du möjlighet att ta bild?
gravel:
Nu är jag inte kvar där men en annan gång kan jag fixa en bild på skålen. (Den större skålen alltså, inte sockerskålen.) Mina farföräldrar var födda 1915 och 1916 och om det inte är något arvegods så kanske det kan vara 30-/40-tal tidigast?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion