Författare Ämne: Hon är fri nu.....  (läst 4430 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Hon är fri nu.....
« skrivet: tis 11 aug 2009 19:26:15 »
Ja så är det dags att utvärdera Skånes två skulpturparker, Wanås och Marsvinsholm. Förra året en knapp seger till Marsvinsholm framför allt på grund av att man utrustades med en ordentlig vägbeskrivning, gratis katalog samt verket med den pratande grävlingen.  Att segern blev knapp berodde bara på att Wanås har Ann Hamiltons fantastiska verk lignum, annars hade Marsvinsholm segrat med milslängder.

Hur gick det i år? Jo en jätteseger för Marsvinsholm trots att konstnärerna där inte alls är lika välkända. Marsvinsholm var fantasifullare, roligare och bättre arrangerad. Liksom föra året ingick en katalog på samtliga verk där de flesta var nya för år i inträdet på futtiga 50 kr. Tyvärr ingen grävling i år men man kan  inte få allt.

Wanås då, hur var den. Det var väl en 5 st nya verk totalt sett. Fullständigt omöjligt att följa verken då kartans nummer och anslagen vid skulpturerna saknade nummer. Man bara kliar sig i skallen. Hur oproffsiga får man vara? Till råga på allt så var Eva Hamiltons verk stängt på grund av tekniska problem. Inträdet 80 kr kändes helt bortkastat och inte ingick det någon katalog. Du fick ett exemplar av den numrerade oanvändbara kartan till låns.

Nej nästa år blir det inge Wanås för min del. Marsvinsholm däremot står redan på min agenda, strålande.

Förra året la jag in en bild på en fängslad kvinna, i bur på Marsvinsholm. Vill bara tala om att nu har hon rymt och seglar i det blå. Till vänster fången och till höger den befriade …

Katalogen från Maltesholm finns på nätet.

http://www.marsvinsholms-skulpturpark.se/pdf/Marsvinsholm%20Skulpturpark%202009.pdf



Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #1 skrivet: tis 11 aug 2009 21:36:08 »
 Här har jag också en som är fri.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #2 skrivet: tis 11 aug 2009 23:02:48 »
Va sjutton, ser ut som en bak av  kvinnlig modell Kanon. Undrar om det går för sig att visa här även om det kan klassas som spontankonst.

Har du vrit på Marsvinsholm i år Kanon?

Annars kan jag tipsa dig om att det går att fynda fett på Sucken. Kom bland annat över en äldre Bidjar för en ringa summa med pengar för två veckor sedan. 

Inte illa för att vara köpt på en loppis, eller hur?

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #3 skrivet: ons 12 aug 2009 19:00:55 »
 Den var vacker. Här har det bara blivit tomma flaskor i parti.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #4 skrivet: ons 12 aug 2009 20:20:29 »
Visst är den, och på loppis. Det brukar inte finnas Bidjarer på loppis. Oerhört tätknuten i en underbar ullkvalité, det är en Bidjar det. Här handlar det om fet fin ull som när man drar handen över den känns som att dra handen över en fyllig välformad bak. 

Va faan extraknäckar du som miljöstation, Kanon?

Vad är det som gör att män är så intresserade av flaskor? Berätta hemlisen för lilla mig, Kanon.

Någon speciell pava som sticker ut bland köpen?

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #5 skrivet: ons 12 aug 2009 23:43:50 »
 Det fina med flaskor är att dom är bräckliga.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #6 skrivet: lör 15 aug 2009 22:39:47 »
Det fina med flaskor är att dom är bräckliga.

Sa han och la på :D

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Hon är fri nu.....
« Svar #7 skrivet: sön 16 aug 2009 22:49:11 »
Locket. ;D