Författare Ämne: Sökes String, de små mässingsknopparna som finns på sidorna på skåpen  (läst 9490 gånger)

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
Den "halva" av knopparna är till att sätta mellan 2 skåp som sitter tätt, 2 skruvar möts alltså i knoppen/stödet. Den hela är så klart till utsidan på ett skåp.

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
Hm, det ser ju finfint ut! Jag skulle behöva lite andra detaljer såsom en speciell typ av konisk bricka till en bokhylla. Blev det dyrt att tillverka dina knoppar?

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
Nja mässing kostar en del, 22m.m rundstav kostade om jag minns rätt ca 5-600:-/meter och det räcker till en hel del sådana beslag jag gjort så det var kanske inte så farligt men arbetet kan kosta en del.
 Min svärfar gjorde ett fantastiskt jobb, han frågade runt i småland där de bor och fick prisförslag på väldigt skiftande nivå för utförandet av detta, mellan 2500:--5000:- för ett 50-tal knoppar tills han hittade nån som kunde göra det för 30:- st som det nu hamnade på. materialkostnad tillkommer sedan.

Jag är mycket nöjd med detta, men det kändes som jag hade tur som fick det till detta priset, inte så många som vill göra sådant i små serier som det verkar.

Knopparna jag gjorde blev ett mellanting i designen, en korsning mellan 2 olika string original, jag förenklade lite och lät den större vara helt slät på utsidan samtidigt som den fick formen av den på bild tidigare i tråden som har en liten skruv längst ut, jag tyckte den var snyggast i utseende.

/PM

`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
Rättelse, den knopp jag utgick ifrån finns ej med på bild i tråden ovan...

Hur som helst, bra blev det.

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x