Författare Ämne: Efterlysning "Liten soffgrupp Br Andersson"  (läst 2801 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
Efterlysning "Liten soffgrupp Br Andersson"
« skrivet: sön 23 aug 2009 10:33:43 »
Jag fick hos några bekanta se en gammal soffgrupp (soffa + en fåtölj) som jag tyckte var så oerhört fin. Tyvärr hade jag inte tillgång till kamera så det blev inget foto. Hursomhelst så är soffan tillverkad av Br Andersson och jag gissar att den är från tidigt 60-tal. Ryggen i fåtöljen är svängd, ungefär som ett U med en (som jag gissar) teak-kant runt om. Ryggen är klädd på både soffa och fåtölj. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den mer men är det någon som känner till en web-sida eller katalog där man kan se Br Anderssons soffor från den tiden och kanske framförallt, var kan man få tag i en dylik.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Morphos

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
SV: Efterlysning "Liten soffgrupp Br Andersson"
« Svar #1 skrivet: tis 22 sep 2009 20:43:08 »
Fjoll,

har du hört med Br-Andersson själva? Det bör väl vara någon av följande som fortfarande är verksamma:

http://www.br-anderssons-mobler.se/

http://www.broderna-anderssons.se/index.php

Ibland finns det gamla stofiler som sitter inne med stor kunskap om äldre sortiment. :)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Efterlysning "Liten soffgrupp Br Andersson"
« Svar #2 skrivet: mån 28 sep 2009 10:36:11 »
Nej jag har inte kollat med dem men jag ska ta mig i kragen och försöka få ett foto av gruppen och ta kontakt med företaget, tack för länkarna förresten.

Dessutom skulle jag vilja säga att det inte bara är ibland, snarare väldigt ofta, ang stofiler alltså.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)