Författare Ämne: Sänglampa  (läst 3852 gånger)

SCHALLING

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
    • Studio Schalling
Sänglampa
« skrivet: tor 27 aug 2009 19:41:47 »
Hej

Jag undrar vad det är för lampor som visas ute som ikon för själva lamp-delen av forumet..
alltså följande:
Har en webbutik där jag säljer moderna möbler, konst, lampor och annat inom heminredning. Adressen är www.schalling.se - VÄLKOMNA!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Sänglampa
« Svar #1 skrivet: tor 27 aug 2009 19:47:14 »
Ã…h det är mina kära sänglampor :)



Jag ägde ett gammalt torp en gång... mycket av prylarna som fanns där var från 50-60, så det var väl så hela retrogrejen började.. och när jag flyttade tog jag med mig de här för jag var så förtjust i dem, de har ännu inte kommit upp på väggen här, ställningen funkar ju som bordsstativ också
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

SCHALLING

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
    • Studio Schalling
SV: Sänglampa
« Svar #2 skrivet: tor 27 aug 2009 19:52:23 »
Ja precis, jag hade tänkt att ha dom stående :), jag inhandlade 2 st idag med svarta stringben och lila lampor (men tänkte spreja om själva lampskärmen svart eller gul :), du vet inte vem det är som gjort dom eller designat? :)
Har en webbutik där jag säljer moderna möbler, konst, lampor och annat inom heminredning. Adressen är www.schalling.se - VÄLKOMNA!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Sänglampa
« Svar #3 skrivet: tor 27 aug 2009 20:49:14 »
nej, det har inte framkommit något, har frågat tidigare på annat forum, och de har haft en egen tråd här också, som inte har gett några nya upplysningar

är det lila originalfärg?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

SCHALLING

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
    • Studio Schalling
SV: Sänglampa
« Svar #4 skrivet: tor 27 aug 2009 21:27:02 »
Alright!

Ja det skulle jag tro, jag ser inga tecken på att dom varit målade i någon annan färg. Har du kommit på hur man skulle kunna fästa dom på väggen och isf hur man ska gömma undan kabeln på ett snyggt sätt? :)

Testade nämligen att sätta dom mot väggen och det blev nästan ännu coolare
Har en webbutik där jag säljer moderna möbler, konst, lampor och annat inom heminredning. Adressen är www.schalling.se - VÄLKOMNA!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sänglampa
« Svar #5 skrivet: fre 28 aug 2009 06:44:12 »
Jag har en sådan som jag använder som fönsterlampa i vardagsrummet. Sladden är utbytt mot en längre och fästet bortplockat. Jag har tänkt att ha en annan lampa där sedan men denna duger under tiden.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Sänglampa
« Svar #6 skrivet: fre 28 aug 2009 17:21:18 »
Alright!

Ja det skulle jag tro, jag ser inga tecken på att dom varit målade i någon annan färg. Har du kommit på hur man skulle kunna fästa dom på väggen och isf hur man ska gömma undan kabeln på ett snyggt sätt? :)

Testade nämligen att sätta dom mot väggen och det blev nästan ännu coolare

De hängs i V:et såklart (upp å ner-vänt V alltså), så har jag haft dem uppe, så diskret spik eller skruv som möjligt, det bästa som finns att göra med sladden är att den hänger fritt rakt ner, man kan vinkla dem både uppåt och nedåt, och vill man variera detta, är det dumt -och fulare, om sladden sitter fast i nåt clips
Mitt senaste projekt www.ipnr.se