Författare Ämne: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??  (läst 7822 gånger)

sanakan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« skrivet: sön 30 aug 2009 19:47:09 »
Hej, hittade några blogginlägg som handlade om Ankis Loppis o Nostalgi i Eskilstuna, och hittade också info på denna sida:
http://www.zerozero.se/anki/frames/bilder1.html

Men jag undrar, är det någon som vet öppettiderna såhär under hösten? Jag vill besöka Eskilstuna någon helg, troligen senare i oktober.

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #1 skrivet: mån 31 aug 2009 11:34:43 »
Hej, vet inte exakt hur hon har öppet framöver, men mitt tips är att ringa henne på numret som fanns på sidan du länkade till!

sanakan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #2 skrivet: mån 31 aug 2009 18:44:35 »
Hej och tack, jo jag har tänkt på att ringa, men problemet är att jag inte vet när jag kan åka till Eskilstuna (bor i stockholm), men samtidigt vill jag styra mitt besök efter hur hon har öppet.... Så jag får väl försöka fråga "hur har du öppet under hösthelgerna i oktober?", hmm.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #3 skrivet: tis 1 sep 2009 09:52:45 »
Hej och tack, jo jag har tänkt på att ringa, men problemet är att jag inte vet när jag kan åka till Eskilstuna (bor i stockholm), men samtidigt vill jag styra mitt besök efter hur hon har öppet.... Så jag får väl försöka fråga "hur har du öppet under hösthelgerna i oktober?", hmm.
Men allvarligt talat? Öppettider brukar i allmänhet vara statiska, möjligtvis med variation sommar/vinter, men ring och hör efter öppettiderna, sen kan du förklara att du förmodligen skall dit i okt? Antar att de som svarar där har större koll på öppettider än någon annan?

sanakan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #4 skrivet: tis 1 sep 2009 17:33:39 »
Det är väldigt många loppisar / antikbodar som har mycket oregelbundna öppettider, vissa öppnar bara när man ringer, och så vidare. Ville bara fråga här först, men uppenbarligen fungerar det bättre att ringa, jag ringer när jag vet mer om när jag kan åka.

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #5 skrivet: tis 1 sep 2009 21:49:00 »
Enklast är väl att slå en signal och kolla  ;)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #6 skrivet: ons 2 sep 2009 15:17:41 »
Det är väldigt många loppisar / antikbodar som har mycket oregelbundna öppettider, vissa öppnar bara när man ringer, och så vidare. Ville bara fråga här först, men uppenbarligen fungerar det bättre att ringa, jag ringer när jag vet mer om när jag kan åka.

Tja, då är det kanske ännu mer angeläget att ringa. Här har nog de flesta loppisarna tider som de håller öppet. Men visst, det är roligare att besöka en loppis som har stängt, det kan jag bara hålla med om!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #7 skrivet: tis 8 sep 2009 15:48:55 »
Grattis Kikarn.

Så är det inte här i Stocken men framför allt inte i Skåne. Där sitter pilar från vägar och allt möjligt uppe flera dagar efter att loppisen varit. Ibland har man åkt ett par mil för att se ett sånt där lantisfån stå där och haspla ur sig att det var förra veckan. Då man frågar varför de inte tagit ner skyltarna så stirrar de på en som dumma kossor och säger, "ja det kanske man skulle göra".

Fast åker du veckan efter, nog faan sitter skylten kvar, förbannade slödrön det är var det är på landet. Man borde tvångsinjicera lantisarna med metaamfetamin så de gör något annat än slöar. Det är såhär det blir när de lever på bidrag och hamnar i bidragsberoende.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ankis loppis o nostalgi, Eskilstuna, Öppettider??
« Svar #8 skrivet: tis 8 sep 2009 16:21:39 »
Grattis Kikarn.

Så är det inte här i Stocken men framför allt inte i Skåne. Där sitter pilar från vägar och allt möjligt uppe flera dagar efter att loppisen varit. Ibland har man åkt ett par mil för att se ett sånt där lantisfån stå där och haspla ur sig att det var förra veckan. Då man frågar varför de inte tagit ner skyltarna så stirrar de på en som dumma kossor och säger, "ja det kanske man skulle göra".

Fast åker du veckan efter, nog faan sitter skylten kvar, förbannade slödrön det är var det är på landet. Man borde tvångsinjicera lantisarna med metaamfetamin så de gör något annat än slöar. Det är såhär det blir när de lever på bidrag och hamnar i bidragsberoende.

*skratt* tänkte inte på detta dilemma förstås, men då ökar ju angelägenhetsgraden ännu mer att ringa och kolla om det har öppet, om det nu är det man vill veta? Då skall man absolut inte lita på information från nätet, utan djungeltrumma, spen-trudelutt, didgeridoo eller snacke-fon, måste vara det bästa sättet att hitta fakta? Här har de flesta skyltar uppsatta, är det ex stängt måndagar enligt skylten och det är en välgörenhetsanläggning, då minns man att man läste skylten förra veckan man var där och samma veckodag inföll och man fick åka tomhänt därifrån; är det däremot något privat, så öppar man dörren och skriker:
-Halloj, är du här? Går dörren att öppna så brukar det betyda att man är det, eller har glömt att låsa, eller att låset är kasst, eller att man har förlagt nyckeln. Är det det första, så brukar det gå bra att komma in, och det är den största fördelen med privata ställen. Är dörren däremot stängd, så åker man hem och surar och lovar sig själv att aldrig mer åka dit, inte förräns nästa gång i varje fall.

Eller finns det fler alternativ?
« Senast ändrad: tis 8 sep 2009 16:24:28 av kikarbara »