Porslin & Keramik > Svenskt porslin
Stig Lindberg på Coop!!
Gila:
Hm...nu är det hur många objekt som helst på Tradera av just Fallande löv...helt absurt men de är uppe över 300 kr för 2 muggar....
Hittade ett foto på original dubbelkannan i ett nummer av Antikvärlden...kannan gick för 4500 kr.
ada:
--- Citat från: Gila skrivet sön 13 sep 2009 18:28:06 ---Hm...nu är det hur många objekt som helst på Tradera av just Fallande löv...helt absurt men de är uppe över 300 kr för 2 muggar....
Hittade ett foto på original dubbelkannan i ett nummer av Antikvärlden...kannan gick för 4500 kr.
--- Slut citat ---
Vad fin kannan var!
Men vilket kapitalistiskt bakslag för Cooperationen att det blir en sådan andrahandsmarknad för muggarna :) -just som de försökte anamma devisen att formgivning skulle vara för alla, eller sa de "för folket"? Först var formgivningen till för dem som var snabbast på plats, nu bara för dem som har råd...
gitzie:
--- Citat från: Gila skrivet sön 13 sep 2009 18:28:06 ---Hm...nu är det hur många objekt som helst på Tradera av just Fallande löv...helt absurt men de är uppe över 300 kr för 2 muggar..
--- Slut citat ---
300 för 2 koppar passerades redan förra söndagen. Då var det 400 för 2 ;D ;D
Riktigt snygg kanna!
Vad tycker ni om funktionsvärdet på Lindbergmuggarna? Jag tycker att kaffet svalnar för snabbt i dem :-\
Gila:
Ok. 400kr ....dvs 10 ggr mer än jag gav på Coop. Jag har inte ens tagit upp dem ur kartongerna. Köpte 4 st.
Gila:
Var idag in på Coop forum i Norrbotten och fann x antal exemplar av Fallande löv....förvånad blev jag....att de finns kvar i butik....köpte dem dock inte...men traskar nog tillbaka och köper om de finns kvar i mellandagarna...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion