Författare Ämne: Stig Lindberg på Coop!!  (läst 14310 gånger)

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
Stig Lindberg på Coop!!
« skrivet: mån 31 aug 2009 20:42:27 »
Döm om min förvåning då jag hittade detta på Coop....

Stig Lindbergs ”Fallande löv” på KFs jubileumsprodukter

Pressmeddelande 2009-08-17

Kooperativa Förbundet (KF) uppnår i år den aktningsvärda åldern av 110 år. Detta uppmärksammar Coop bland annat genom en serie produkter, i begränsad upplaga, med mönster av Stig Lindberg.
 
Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks kaffe. Ett kaffe som är både ekologiskt och Rättvisemärkt.

Kooperationens dryga tre miljoner medlemmar kommer att erbjudas medlemspriser på produkterna som kommer att finnas i Coops butiker och stormarknader från vecka 36.

Priser:
Kaffemugg, 2-pack 39:90 (medlemmar) 59,90 (icke medlemmar)
Kökshandduk 19:90 (medlemmar) 29.90 (icke medlemmar)
Servetter 19:90 (medlemmar) 24,90 (icke medlemmar)
Coop Änglamarks kaffe 3 för 79:- (medlemmar) mellan 29:- och 33:- per styck (icke medlemmar)


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #1 skrivet: tis 1 sep 2009 06:39:45 »
Fast originalmönstret var väl handmålat? Som de nytillverkade Spisa Ribb-kopparna där mönstret är tryckt men originalkopparna är handmålade.

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #2 skrivet: tis 1 sep 2009 18:56:30 »
Ja. de fanns i vårt Coop Forum-blad idag (igår kanske) och de är verkligen fina,  men inte känns det så Stig Lindbergskt att köpa nytt? Vad tycker ni? Men man kan ju ha det ändå för att det är fint! Billigt dessutom, just nu i alla fall.

En av mina bokklubbar har förresten väskan med hans tryck. Snygg. Inte billig. Inte äkta.http://www.bockernasklubb.se/klubb/artikel/63404

Den säljs väl på fler ställen?

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #3 skrivet: tis 1 sep 2009 19:12:33 »
Häruppe är de slut överallt...vet inte ens om de får hem fler... :(

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #4 skrivet: tis 1 sep 2009 21:43:34 »
"Lindberg-väskan" finns bl.a. på Designtorget.se och på Ã…hléns city i huvudstaden.

Såg att någon lagt ut Coops Lindbergmuggar på Tradera för 90 kr för 2 st....på Coop kostar de 39.90 om man är medlem...jag passade på att köpa 4 för jag tycker de är fina...inte direkt för att jag behöver...handduken och servetterna fanns inte ännu i butiken utan skulle komma senare i veckan.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #5 skrivet: tis 1 sep 2009 22:21:23 »
Köpa nån handduk för 19,90 kan ju inte skada, får rota reda på det gamla medlemskortet
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #6 skrivet: ons 2 sep 2009 10:54:10 »
Köpa nån handduk för 19,90 kan ju inte skada, får rota reda på det gamla medlemskortet

Man ska nog ha lite tur om man ska hitta handdukarna, här var dom slut överallt. Muggarna började också att sina redan efter en dag...

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #7 skrivet: ons 2 sep 2009 11:02:11 »
Ja. de fanns i vårt Coop Forum-blad idag (igår kanske) och de är verkligen fina,  men inte känns det så Stig Lindbergskt att köpa nytt? Vad tycker ni? Men man kan ju ha det ändå för att det är fint! Billigt dessutom, just nu i alla fall.

En av mina bokklubbar har förresten väskan med hans tryck. Snygg. Inte billig. Inte äkta.http://www.bockernasklubb.se/klubb/artikel/63404

Den säljs väl på fler ställen?

Jag vet inte vem som producerar väskorna, men tygerna trycks i alla fall av Ljungbergs Textiltryck i Floda http://www.ljungbergstextil.se/index.php?lang=sv&page=stig-lindberg, dom har många fina gamla mönster som nyproduceras, dock till avskräckande priser... :(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #8 skrivet: ons 2 sep 2009 11:02:58 »
Man ska nog ha lite tur om man ska hitta handdukarna, här var dom slut överallt. Muggarna började också att sina redan efter en dag...
Ja det är nog nackdelen med prissättningen det
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #9 skrivet: ons 2 sep 2009 15:19:26 »
Tja, för den som har ett coop med prylar kvar, så kan det ju löna sig att hamstra... lär väl bli samlarobjekt?

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #10 skrivet: ons 2 sep 2009 19:45:32 »
12 muggar och 3 handdukar. Kunde inte låta bli  ;D Där ser ni vad ni har gjort med mig ::) ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #11 skrivet: ons 2 sep 2009 20:05:26 »
Muggarna är slut i varenda Coop affär i Stockholmsområdet. Min bror har letat också och inget napp. Handdukarna har jag inte ens sett....fick tag på 4 muggar och ett paket servetter.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #12 skrivet: ons 2 sep 2009 21:42:01 »
Om det är någon i det ordinarie gänget här som känner akut behov av Lindberghanddukar, så kan jag kanske fixa i morgon. Det fanns gott om dem när jag handlade vid 18-tiden ikväll.  :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #13 skrivet: ons 2 sep 2009 22:36:16 »

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Stig Lindberg på Coop!!
« Svar #14 skrivet: ons 2 sep 2009 22:47:09 »
Om det är någon i det ordinarie gänget här som känner akut behov av Lindberghanddukar, så kan jag kanske fixa i morgon. Det fanns gott om dem när jag handlade vid 18-tiden ikväll.  :)
Jaa! Jag har letat som en galning, köp ett gäng åt mig då skulle jag bli jublande glad!