Glas > Svenskt glas
Alsterfors?
JJ:
Det finns ett nummer av Antik & Auktion med en artikel om Peo Ström på Alsterfors, men denna vas har jag inte sett där. Jag skall kolla vilket nummer det är - det står inte på omslaget att den artikeln finns med kommer jag ihåg.
JJ:
Nu har jag kollat - Nr 2 från 2007 finns artikeln i. Det står att kanten är planslipad på Alsterforsarna. Är den rundslipad så är det Lindshammar.
Moses:
Tack JJ, nyttig information!
Tallen:
--- Citat från: JJ skrivet tis 8 sep 2009 12:16:53 ---Nu har jag kollat - Nr 2 från 2007 finns artikeln i. Det står att kanten är planslipad på Alsterforsarna. Är den rundslipad så är det Lindshammar.
--- Slut citat ---
JJ, tror du att du skulle kunna skanna eller kopiera artikeln åt mig? Jag har funderat just över detta med dessa vaser, jag har en läcker grön en som stämmer bra på detta kriterieum, lite rundad i överkanten, inte sprängd (som jag fick veta att planslipad heter på glasspråk) som Alsterfors-vaserna. Ska lägga in bra bilder på den så får ni se rundningen! :)
JJ:
Jag scannar artikeln och mailar den till dig i veckan. Jag tror inte att det är så bra att lägga ut hela artikeln här.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion