Författare Ämne: var har ni tagit vägen....?  (läst 10373 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
var har ni tagit vägen....?
« skrivet: fre 25 sep 2009 22:25:05 »
Jag har varit borta från forumet (eller det heter väl forat) under våren och sommaren eftersom jag har haft en kull med hundvalpar. Nu återvände jag, och det är så många jag saknar! Var finns du Nisse? Reggis dagliga  svada blev ju ett måste! Och  rapporterna om lilla Ä:s bedrifter syns inte heller till....och många, många andra, som heller inte syns till :'(
Och Ada, ska hon nu ha skaffat sig fästman, eller ....?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #1 skrivet: fre 25 sep 2009 23:47:52 »
Jag har varit borta från forumet (eller det heter väl forat) under våren och sommaren eftersom jag har haft en kull med hundvalpar. Nu återvände jag, och det är så många jag saknar! Var finns du Nisse? Reggis dagliga  svada blev ju ett måste! Och  rapporterna om lilla Ä:s bedrifter syns inte heller till....och många, många andra, som heller inte syns till :'(
Och Ada, ska hon nu ha skaffat sig fästman, eller ....?
nejdå :) retroforum är och förblir min one and only fästman :) -men har du rykten att dela med dej av så är jag den förste som vill höra :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #2 skrivet: lör 26 sep 2009 19:05:32 »
Nej, inga rykten, bara en empirisk uppfattning....kvinnor brukar bara byta en passion mot en annan... ;)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #3 skrivet: mån 28 sep 2009 10:30:04 »
Jag vet inte hur det är för andra, bara för mig själv. Jag har olika perioder, dvs perioder då jag skriver och har åtminstone ett visst mått av kreativitet. Sedan kommer perioder av nästintill fullständig tystnad. Diagnos???
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #4 skrivet: mån 28 sep 2009 17:30:16 »
Jag har börjat blogga, och lever nog rätt mycket i den världen eller har gjort till och från. Vidare försöker jag att få ordning på mitt liv, företag, papper och allt sånt där. Jag har en kund som tar sig ton, och som skäller på mig sedan ett par veckor tillbaka, för att jag inte gör mer för att få upp mina försäljningssiffror, och det funderar jag rätt mycket på just nu. Han påstår att målet måste vara att kunna ta ut lön, har ni hört något så dumt? Och att det är MIG felet ligger hos och inte mina varor... så det får jag förstås göra något åt.

Om jag INTE gör det så föreslår han att jag antingen går och dränker mig eller ÄNNU värre, skaffar ett jobb. Så det är vad jag brottas med just nu. Så om jag försvinner helt så behöver ni inte vara oroliga, då vet ni varför! :D :D :D

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #5 skrivet: mån 28 sep 2009 18:05:37 »
...behöver inte vara oroliga....  :o ...då har du gått och dränkt dig.... :o

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #6 skrivet: mån 28 sep 2009 18:48:15 »
...behöver inte vara oroliga....  :o ...då har du gått och dränkt dig.... :o
;D ;D ;D

Det var en nästan ordagrann citering, men jag kanske skall tillägga att det är en person med galghumor.  :D
« Senast ändrad: mån 28 sep 2009 18:50:04 av kikarbara »

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #7 skrivet: mån 28 sep 2009 22:46:15 »
Försvinner du så BLIR JAG OROLIG, var så säker!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #8 skrivet: mån 28 sep 2009 23:06:52 »
Försvinner du så BLIR JAG OROLIG, var så säker!

 ;D ;D ;D Skyll dig själv. Om jag nu mot förmodan springer och dränker mig, vilket inte riktigt ligger för mig egentligen, så lovar jag på heder och det samvete jag har kvar, att jag skall spöka för dig VARJE natt! =)!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #9 skrivet: sön 4 okt 2009 14:28:27 »
Här är jag Moses, finns alltid med i bakgrunden ;D

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #10 skrivet: sön 4 okt 2009 15:00:11 »
Här är jag Moses, finns alltid med i bakgrunden ;D

Skönt med den vetskapen nisse  ;)
 

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #11 skrivet: sön 4 okt 2009 15:03:14 »
jag blev också lättad, Nisse :)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #12 skrivet: mån 5 okt 2009 08:40:00 »
Jag har dragit ner mitt skrivande här då jag blev förbannad när Ada censurerade mig. Fast det var inte censuren i sig som gjorde mig förbannad utan hennes kommentar. Följande var kommentaren:

”Dagens filosofiska fundering kretsade kring kissnödighet och morgonstånd och jag har tagit bort den, också tack vare löftet att fortsättning skulle följa.

Saken har diskuterats förut, vilka ramar inlägg på Retroforum bör hålla sig inom så det är inget att diskutera. Låser tråden idag, kommer förhoppningsvis ihåg att låsa upp den igen sedan.”

Ni som vill läsa texten kan hitta den på Antikprat där den intellektuella nivån verkar vara betydligt högre än här:

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/289623.html?1252595582

Kommentaren att texten handlar om morgonstånd och kissnödighet är egentligen rätt rolig upptäcker jag nu.

Annars är jag just hemkommen från Europas största loppis, tror jag det är, med över 3.000 frontmeter bord.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #13 skrivet: mån 5 okt 2009 09:46:02 »
Jag har dragit ner mitt skrivande här då jag blev förbannad när Ada censurerade mig. Fast det var inte censuren i sig som gjorde mig förbannad utan hennes kommentar. Följande var kommentaren:

”Dagens filosofiska fundering kretsade kring kissnödighet och morgonstånd och jag har tagit bort den, också tack vare löftet att fortsättning skulle följa.

Saken har diskuterats förut, vilka ramar inlägg på Retroforum bör hålla sig inom så det är inget att diskutera. Låser tråden idag, kommer förhoppningsvis ihåg att låsa upp den igen sedan.”

Ni som vill läsa texten kan hitta den på Antikprat där den intellektuella nivån verkar vara betydligt högre än här:

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/289623.html?1252595582

Kommentaren att texten handlar om morgonstånd och kissnödighet är egentligen rätt rolig upptäcker jag nu.

Annars är jag just hemkommen från Europas största loppis, tror jag det är, med över 3.000 frontmeter bord.


Snälla Reggis. Jag saknar dig! Och dina texter! Kan du inte vara snäll och starta en blogg i varje fall? Eller skicka dina dagliga inlägg till mig på bortbytingen@telia.com? I need some vitamine injections! (andra injectioner är det snålt om i det här huset  ;D: kunde inte låta bli!!) *asgarv*

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: var har ni tagit vägen....?
« Svar #14 skrivet: mån 5 okt 2009 18:05:21 »
Jag saknar också dina inlägg, Reggis  :'( brukade få många goda skratt framför skärmen och det behövs just nu.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))