Författare Ämne: Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket  (läst 3533 gånger)

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket
« skrivet: mån 28 sep 2009 10:44:15 »
Jag vill bara infromera om en annons jag såg på blocket, kanske någon här som vill förbarma sig över denna fina inredning med hårtorkar och allt.



http://www.blocket.se/angelholm/50_talsinredning_fran_damfrisorsalong_23814023.htm?ca=11&w=3

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

loppistanten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket
« Svar #1 skrivet: mån 28 sep 2009 13:42:57 »
hej - jag har en cadoviushylla som jag tog ner när morsan flyttade - var tvungen att lämna skenor o hyllor i DK - ska hämta dom vid ett senare tillfälle - men skåpen har jag hemma.

den var inte i något vidare bra skick- kan jag säga :-( - men jag tror ändå den går att putsa upp o försköna något.

jag ska be om hjälp att lägga in kort som jag tog på plats - då kan ni kanske jämnföra.




ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket
« Svar #2 skrivet: mån 28 sep 2009 17:22:42 »
Jag vill bara infromera om en annons jag såg på blocket, kanske någon här som vill förbarma sig över denna fina inredning med hårtorkar och allt.



http://www.blocket.se/angelholm/50_talsinredning_fran_damfrisorsalong_23814023.htm?ca=11&w=3

/PM
Jag blir så fascinerad av att de ska vara så ordentligt avskärmade från varandra , tanterna på salongen, är man inte där för att skvallra?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket
« Svar #3 skrivet: mån 28 sep 2009 17:31:39 »
Salongen var OTROLIGT fin!! Man kanske sulle bli frisör istället? *blinkar till Wanja*

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket
« Svar #4 skrivet: mån 28 sep 2009 19:12:12 »
Jag blir så fascinerad av att de ska vara så ordentligt avskärmade från varandra , tanterna på salongen, är man inte där för att skvallra?


Mmmm jag undrar om avskärmningen verkligen var ett hinder för kommunikation, jag kan tänka mig att båsen snarare underlättade för tanterna/damerna, bidrog med lite biktkänsla kanske..
Att inte se den man talar med kan skapa en större förtrolighet, som när man som ung tonåring sov över hos en kompis och låg och pratade i mörkret....:) nu flummar jag iväg måhända

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tips om 50-tals frisörsalonginredning på blocket
« Svar #5 skrivet: mån 28 sep 2009 19:46:48 »


Mmmm jag undrar om avskärmningen verkligen var ett hinder för kommunikation, jag kan tänka mig att båsen snarare underlättade för tanterna/damerna, bidrog med lite biktkänsla kanske..
Att inte se den man talar med kan skapa en större förtrolighet, som när man som ung tonåring sov över hos en kompis och låg och pratade i mörkret....:) nu flummar jag iväg måhända

/PM

Dessutom kunde de andra damerna inte härmas med frisyren  :D