Författare Ämne: Ronettes stil  (läst 3622 gånger)

Blackrose

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Ronettes stil
« skrivet: tis 29 sep 2009 20:20:26 »
Hej alla, är ny här på forumet  :)
Jag älskar retro men har haft lite svårt att hitta rätt avdelning, jag är så bred i mitt tyckande vad gäller klädmässigt tex. Men nu har jag en förkärlek för The Ronettes och jag behöver lite hjälp med deras klädsel. Är det blus, tight kjol och en lien kofta som gäller? Och så mkt eyeliner? Tänkte köpa en klassisk ullkappa i bomull att ha i vinter, den borde funka till en stor del av det tidiga 60talets mode eller?  :-[

Mvh Veronica

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Ronettes stil
« Svar #1 skrivet: ons 30 sep 2009 00:17:18 »
Svårt att svara dig mer än det jag hittar på nätet och det har du säkert redan kollat. Alltså Ronettes på Youtube, Wikpedia etc. Jo, jag är ju 55:a och var storväxt och hade en syster som jobbade i klädbranschen. Så de 38:or de fick in som prover kunde jag ha när jag var en 11-12 år. . Mycket annat sydde först hon, sen jag själv. Har en del foton (fast jag avskydde att bli fotad) men inte just något i färg. Tyvärr, för det var mycket orange, lila, ljusgrönt etc. Bl a ett par byxor, randiga i just de färgerna och de finns dokumenterade! En klänning i gult/orange finns också kort på. Vet ej om det kan vara intressant att se. Fast jag har ju bjudit på lite 50-tal här i en tråd, så varför inte.  ;)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ronettes stil
« Svar #2 skrivet: ons 30 sep 2009 00:47:42 »
Absolut intressant!!!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Ronettes stil
« Svar #3 skrivet: ons 30 sep 2009 01:33:51 »
Hm. Har faktiskt hittat korten men det har inte så mycket med Ronettes att göra, tycker jag, så jag gör en egen tråd. 60-tal allmänt kanske, just dessa är nog från 66-67.