Jag hade ändå sparat det bästa till sist. Försökte fixa röda ögon inatt men fick ge upp! Och nu får hela familjen vara med. De två systrarna till vänster kan kanske stämma mig om de hittar hit, men jag chansar...
Tyvärr dålig bild här med, men min klänning är avskuren på höften, med hällor för skärp och kjolen är enfärgad orange. Syntet (brrr). Finns här på vårt museum nu, efter att ha varit med på en utställning om 50-60-70-tal. Arrangörstjejerna tjatade så de fick den till slut. (Jag hängde fram den ibland för jag blev glad av färgerna)
Vinterytterplagg minns jag inget av för närvarande, däremot en knallgul kort sommarkappa som jag hade denna tid. Den typen (rätt rak, men lite utställd nertill) har funnits eller finns nu igen. Jag kan kolla mer kort på mina syrror, födda -41, -42 och -46. Kanske har jag nån bra gammal tidning också i mina gömmor.
Det här var förresten "snobbiga Berit", men senare hade jag tider då jag var både "halvslusk", "hippie" och diverse annat.
Var jag snobb blev jag retad, hade jag mammas gamla skinnjacka blev jag retad, men när jag hade sytt om farfars gamla kostymbyxor, som jag hittat på vinden, då fick jag beröm!