Författare Ämne: 60-talskläder  (läst 18314 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: 60-talskläder
« Svar #15 skrivet: tor 1 okt 2009 22:30:51 »
En sån här, i plommonfärgen fast jag är kanske helt ute och cyklar. När jag klär mig i slutet av 60talets kläder så använder jag en enorm vit slokhatt men den funkar väl inte på tidigare 60tal? Ursäkta att jag kan så lite men vill så gärna lära mig. Jag är 30 så jag vill inte längre klä mig i Twiggy stilen utan lite mer sofistikerat  :)

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9761&productId=203307&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

Fast den kan du nästan ha vad du vill till? Vad har de till, den är ju modern, så den går att kombinera med det mesta.

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: 60-talskläder
« Svar #16 skrivet: fre 2 okt 2009 12:21:28 »
En till 60-talare från mig, det finast tyg jag vet! Två av mina systrar sydde likadana någon gång i början av 60-talet. Jag tror aldrig jag kom i denna utan har haft den upphängd som dekoration periodvis.




ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: 60-talskläder
« Svar #17 skrivet: fre 2 okt 2009 21:26:44 »
Fint tyg det var på den, vet du vem som är konstnären?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: 60-talskläder
« Svar #18 skrivet: fre 2 okt 2009 21:41:47 »
Ja, jag tycker det borde vara ett designtyg eller vad det heter, men tyvärr. Har tittat på de stadkanter som finns men ingen info. Kan kolla med andra systern om hon ev har någon rest kvar/vet något, men hon har flyttat och städat ordentligt i sina gömmor. Både avundsvärt och lite tragiskt för en lumpälskare och -samlare som behöver utrymme bättre än... samlingar.  :-\

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: 60-talskläder
« Svar #19 skrivet: sön 29 nov 2009 11:10:54 »
Ã…HH....vad fint tyg!!!!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: 60-talskläder
« Svar #20 skrivet: sön 29 nov 2009 21:48:34 »
Nu har jag haft en riktigt rolig stund. Tack snälla du för att du delar med dig av dina foton. Jag blev riktigt nostalgisk.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: 60-talskläder
« Svar #21 skrivet: mån 30 nov 2009 15:12:41 »
Kul att den här dök upp igen, så jag vet att någon har roligt/trevligt åt min uppvisning! :-) På den tiden tyckte jag INTE om att visa upp mig så detta är i princip de kort som finns av mig under min "värsta" tid. Idag - på "gamla" dar - tycker jag det är jättekul både med korten på mig  (med flera) och framför allt modet!

Sista tunikan, en systers oranga, kan jag aldrig se mig mätt på. Nu hänger den framme som prydnad igen.  :D