Porslin & Keramik > Övrigt och okänt ursprung

vad är detta för serie? namn?

(1/6) > >>

jetstar:
Hej!
jag har hittat en te kopp med fat på vinden i huset som jag köpt! tycker den är jättefin och skulle gärna villja få tag i fler delar i samma serie om det existerar!
tror det är 70 tal.
min fråga till er är: vad heter serien (om det är en sån)

Stämpeln består av en krona överst under den står "Wunsiedel" och under är ett ett emblem med ett R i som ser ut som rörstrands R , under den står "Bavaria Germany"

bifogar bild på stämpeln och koppen!

skulle bli jätteglad om nån kunde avara på denna fråga om inte så kanske ni vet var jag kan vända mig!

Tack på förhand

Mved vänlig hälsning /Fredrik i Gävle

ada:
jag ska bara meddela att jag tog bort ditt likalydande inlägg under svenskt porslin, det orsakar förvirring om folk skulle börja svara på två ställen, den vet du ju själv att det är Bavaria och inte svenskt

jetstar:

--- Citat från: ada skrivet lör  3 okt 2009 19:08:35 ---jag ska bara meddela att jag tog bort ditt likalydande inlägg under svenskt porslin, det orsakar förvirring om folk skulle börja svara på två ställen, den vet du ju själv att det är Bavaria och inte svenskt

--- Slut citat ---

det är just vad jag INTE vet eftersom den har rörstrands R på undersidan tillsammans med de andra stämplarna!

ada:

--- Citat från: jetstar skrivet lör  3 okt 2009 20:11:59 ---det är just vad jag INTE vet eftersom den har rörstrands R på undersidan tillsammans med de andra stämplarna!

--- Slut citat ---
Jag ber om ursäkt för den biten, om du tänkte Rörstrand, men vi kan inte ha samma fråga på flera ställen, det tillåter inget forum. Det finns också flera tyska "R",  återkommer   

ada:
Det heter Retsch & Co. Porzellanfabrik i Wunsiedel, Bavaria, Tyskland

Kolla här

Om du klickar på Aktuelle Porzellan Auktionslose und Angebote zu Retsch & Co. Porzellanfabrik im Internet under mest liknande R:et så ser du auktioner med mer lik sköld som
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390099188051 annan ort, men

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion