Författare Ämne: Bilen som är mest retro?  (läst 27662 gånger)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Bilen som är mest retro?
« Svar #30 skrivet: ons 17 sep 2008 14:10:06 »
Häftigt..att han ska bli skomakare din son...en yngling som inte ska bli datatekniker eller IT miljonär.. trodde inte såna fanns..min  ska läsa industridesign..något som han gamla insnöade moder knappast kommer o begripa nåt av..

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Bilen som är mest retro?
« Svar #31 skrivet: ons 17 sep 2008 19:16:34 »
Häftigt..att han ska bli skomakare din son...en yngling som inte ska bli datatekniker eller IT miljonär.. trodde inte såna fanns..min  ska läsa industridesign..något som han gamla insnöade moder knappast kommer o begripa nåt av..

Ett armt modershjärta klappar varmt, tycker att det är kanonroligt att jag har ETT barn som har tänkt sig en hantverksbana, en egen dröm jag hade en gång i tiden men inte förverkligade. Det fanns ju ingen "framtid" som hantverkare...
Sen har jag en blivande webtekniker med antar jag (han läser ljud o bild på gymnasiet och söker högskola till våren då han går ut han med till sommaren), så jag har en blivande datamiljonär i familjen med. Det får bli han som försörjer mamman och skomakaren en vacker dag  ;)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Bilen som är mest retro?
« Svar #32 skrivet: tor 18 sep 2008 16:22:09 »
Ett armt modershjärta klappar varmt, tycker att det är kanonroligt att jag har ETT barn som har tänkt sig en hantverksbana, en egen dröm jag hade en gång i tiden men inte förverkligade. Det fanns ju ingen "framtid" som hantverkare...
Sen har jag en blivande webtekniker med antar jag (han läser ljud o bild på gymnasiet och söker högskola till våren då han går ut han med till sommaren), så jag har en blivande datamiljonär i familjen med. Det får bli han som försörjer mamman och skomakaren en vacker dag  ;)
Jippiii  jag har lärt mig det här med att citera.. ;D  Ja det måste vara härligt o se en unge göra något praktiskt..tror min yngsta dotter kommer o vandra den vägen..hon är den enda hemma  förutom sambon som e någorlunda händig..

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Bilen som är mest retro?
« Svar #33 skrivet: sön 30 nov 2008 16:55:27 »
Har aldrig kunnat bestämma mig för om den här farkosten är retro eller futuristisk.Den började byggas efter WW2 och tillverkades in på 80-talet i en räcka olika varianter.
Många i n Europa har aldrig sett den men i Frankrike och Belgien var den mer än vanlig och mkt alldaglig.Den användes till allt och av alla. Au secours...!

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Bilen som är mest retro?
« Svar #34 skrivet: sön 30 nov 2008 17:33:56 »
Den ja--den brukar man se i gamla franska filmer..söt skapelse

guygil

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 102
  • Samlar glasugglor
    • Visa profil
SV: Bilen som är mest retro?
« Svar #35 skrivet: sön 30 nov 2008 17:35:03 »
den är verkligen så ful så den är lite små läcker