Författare Ämne: Carmen, Stålhane  (läst 5446 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Carmen, Stålhane
« skrivet: mån 2 nov 2009 19:03:49 »
I en stundens ingivelse köpte jag för ett år sedan en närapå komplett servis Carmen (6 pers). Den består av 19 delar, dvs alla upptänkliga pytsar och karotter, men inga djupa tallrikar. Ser ut att vara helt oanvänd.
Nu undrar jag var det kunde tänkas vara bäst att sälja den? Förstår att ingen har kristallkula, men....

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #1 skrivet: mån 2 nov 2009 19:12:53 »
Blocket eller  http://www.auktionskompaniet.com/ är mina förslag.

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #2 skrivet: tis 3 nov 2009 11:24:01 »
Tack! Jag skulle vara intresserad av att veta varför man anser bl a Blocket som en bättre försäljningskanal än Tradera?

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #3 skrivet: tis 3 nov 2009 12:31:08 »
Jag tror att du får bättre betalt och kan själv sätta ett pris du minst vill ha på blocket, ska du använda tradera tror jag du måste betala extra för utvalt objekt för att få folk att uppmärksamma dina saker, se länk:
 http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=carmen+st%e5lhane&ended=1

Eftersom det är en hel servis så skulle inte jag vilja dela på den och sända 8-10 olika paket till 8-10 olika köpare....jobbigt..., inte säkert att du får bättre betalt totalt heller på det viset.

Jag tycker själv det är en fin servis som verkar underskattad på tradera där folk mest känner till och vill ha lisa larsson och stig lindberg, stålhane är säkert känd men inte så uppskattad av en yngre publik verkar det som.

Auktionskompaniet är kanske ett lättsamt alternativ där jag ändå tror du får ok betalt.
/PM

På blocket hittar du en köpare för hela servisen, se till att ta bra bilder och beskriva noga.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #4 skrivet: tis 3 nov 2009 12:39:47 »
Förresten, det kan spela stor roll var i landet du bor, jag bor i huvudstaden och därav mitt resonemang ovan.
 Kanske inte alls så lätt att sälja på blocket om man bor i en mindre ort, då kanske jag skulle välja tradera, hela servisen, högt utrop och ett något högre köpnu pris på maximalt antal dagar som man kan välja på tradera.

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #5 skrivet: tis 3 nov 2009 14:59:12 »
Förresten, det kan spela stor roll var i landet du bor, jag bor i huvudstaden och därav mitt resonemang ovan.
 Kanske inte alls så lätt att sälja på blocket om man bor i en mindre ort, då kanske jag skulle välja tradera, hela servisen, högt utrop och ett något högre köpnu pris på maximalt antal dagar som man kan välja på tradera.

/PM

Problemet med högt utrop är att de ofta inte får några bud, jag tror nästan att många som köper på tradera vill fynda om det inte är något aldeles utomordentligt särskilt eftertraktat och ovanligt?

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #6 skrivet: ons 4 nov 2009 18:41:11 »
Visst är det så kikarbara men just när det gäller en hel servis så kan det nog locka lite ändå.
Det finns folk som har ont om tid och hellre betalar lite extra för att slippa extra arbete.

Men visst fyndkänslan är viktig för folk. Mycket info och historik samt bra bilder kan skapa mervärde då istället.

Var bor du Moses?

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #7 skrivet: ons 4 nov 2009 19:24:42 »
suck.... i Finland...dubbelsuck....

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #8 skrivet: ons 4 nov 2009 23:23:55 »
Ok, dyrare frakt o.s.v.

flytta hit vettja!  :)

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #9 skrivet: tor 5 nov 2009 19:33:20 »
Tack för erbjudandet, men det känns inte som om en Carmen-servis vore skäl nog.... ;)...förresten har jag redan avverkat 10 år i Sverige....

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Carmen, Stålhane
« Svar #10 skrivet: tor 5 nov 2009 19:43:05 »
Ok ;)

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x