Författare Ämne: Vitess bibel (mer)  (läst 7750 gånger)

luxo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Vitess bibel (mer)
« skrivet: sön 8 nov 2009 15:29:25 »
Är innehavare av en Vitess bibel (katalogen 75/76), denna härliga orgie i 70-tals nostalgi, som jag av någon oförklarlig anledning tänkt att skiljas ifrån. 195 sidor av otyglad köp glädje. Man får en blandad känsla när man bläddrar i den, minnen av ett enklare liv. Samtidigt upptäcker man att mycket design från perioden var ganska genom tänkt, trots allt (har mycket personligt bagage här). Lägger upp lite bilder, för att sprida lite glädje och puffa lite för en eventuell tradera auktion.

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #1 skrivet: sön 8 nov 2009 18:09:57 »
Du får säkert den sålt på Tradera. Såg en Ikeakatalog där som gick för över 800 kr... ;D

luxo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #2 skrivet: sön 8 nov 2009 21:59:15 »
Måste bara lägga upp några fler bilder, detta är nog del i någon sorts separations process för mig.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #3 skrivet: mån 9 nov 2009 08:35:39 »
Jag har en likadan och samma nostalgiska känsla när jag bläddrar i den. Köpte en annan postorderkatalog i veckan, från 1965, och har sammam känsla för produkterna i den  :). Frapperande tycker jag är, att det i katalogerna oftast inte står ett ord om formgivarna till produkter, som vi idag vet vilka som har gjort?

luxo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #4 skrivet: mån 16 nov 2009 19:56:03 »
Ok den värsta ångesten är borta, Vitess katalogen ligger nu på tradera passa på tillfället att få en rejäl 70-tals injektion. Kanske ett lite högt utrop, men detta är ett arv att förvalta som kräver respekt(!)

http://www.tradera.com/VITESS-Katalog-1975-76-auktion_102473696

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #5 skrivet: mån 16 nov 2009 21:11:46 »
Hade eltandborstarna kommit då? Kan du se några i katalogen, gärna philips i så fall samt modellnr?

luxo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #6 skrivet: mån 16 nov 2009 22:30:11 »
beklagar, bara El-tandborsten Ronson 33033, som vibbbbbrerarde 11000 ggr / min. Det står batteridriven och den har en sladd från hållaren till handtaget på borsten, lite oklart. Kanske någon som minns?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vitess bibel (mer)
« Svar #7 skrivet: tor 19 nov 2009 10:19:31 »
 :) Tack så hjärtligt för att du tittade!