Leksaker mm > Leksaker
Anjas dockhus
Reseda:
Nu har vi fått hem ett beg. Lundbyhus i 3 våningar som Lilla Ä:s händiga mor lovat att fixa till. Lite rep. behövs.
Möbler till huset har jag i överflöd. Dockskåp är en alldeles underbar sysselsättning.
änglautanskor:
Jag har aldrig haft ett riktigt dockskåp, på min tid fick jag göra hus och hem till mina barbiedockor av papplådor som jag fick klistra ,måla och själv göra möbler till.
Ni kan nog bara ana hur avundsjuk jag var på alla andra som hade 10 Barbies och Ken ,Allan och Midge o Skipper samt med massor av tillbehör,jag hade bara en Barbie , en Midge och en ful Skipper.
Detta var ett stort trauma för mig på den tiden, jag antar att dagens barn har större trauma än vad jag hade på den tiden
convallaria:
--- Citat från: änglautanskor skrivet sön 9 dec 2007 22:36:55 ---Jag har aldrig haft ett riktigt dockskåp, på min tid fick jag göra hus och hem till mina barbiedockor av papplådor som jag fick klistra ,måla och själv göra möbler till.
--- Slut citat ---
Så hade jag det med, det var halva nöjet att inreda papplådorna och göra små möbler till både Barbie (fast jag hade en Midge) och till trollen. Är nog därför jag jobbar med inredning nu!
Reseda:
I scouterna ingick som ett prov för märkestagning, att göra ett eget dockskåp. Det var det allra roligaste provet! Minns hur vi använde knäckformar som taklampor. Klippte till pappskivor som kläddes med staniolpapper från chokladbit ..
Ofta ligger nog det roligaste i själva skapandet eller.....?Vad tror ni andra?
Anja:
--- Citat från: änglautanskor skrivet sön 9 dec 2007 22:36:55 ---Ni kan nog bara ana hur avundsjuk jag var på alla andra som hade 10 Barbies och Ken ,Allan och Midge o Skipper samt med massor av tillbehör,jag hade bara en Barbie , en Midge och en ful Skipper.
--- Slut citat ---
Jag hade INGET dockhus (pga trångboddhet) och INGEN Barbie (mammas förbud; de var fula och "amerikaniserade"). Föreställ Er DET traumat! Jag har knappt kommer över det ännu. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion