Författare Ämne: Blir så less på snattare...  (läst 3691 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
Blir så less på snattare...
« skrivet: tor 10 dec 2009 23:36:18 »
Senast upptäckta snatteri: Något j-a ägg har snott den långhåriga peruken som satt på ena skyltdockan. Fick också bekräftat av Leo nu (bad honom kika en extra gång) att 30-talsvasen av Ilse Claeson, Rörstrand verkligen också blivit stulen... Det gör faktiskt extra ont, den tyckte jag om... Blir så j-a trött. Vad f-n är det egentligen vi kämpar för... Nu är jag verkligen jätteledsen. Snart ingen lust längre att hålla på med detta :(
Skickar med en bild på vasen, råkar någon ut för en som vill sälja den så vet ni varifrån den kommer...
« Senast ändrad: tor 10 dec 2009 23:39:50 av Wanja »

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Blir så less på snattare...
« Svar #1 skrivet: fre 11 dec 2009 00:22:35 »
Så tråkigt! Jag förstår att du blir less! Måtte du orka fortsätta och måtte det i så fall gå bättre!

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Blir så less på snattare...
« Svar #2 skrivet: fre 11 dec 2009 00:33:28 »
Tack! Har ingen lust att ge upp, men nu har vi kämpat länge och det på både krafter och relation.

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Blir så less på snattare...
« Svar #3 skrivet: fre 11 dec 2009 12:01:09 »
Nää, så tråkigt!!! Grrr  >:(

Håll utkik på Tradera....fast det går nog inte att få tillbaka den men går ju alltid att maila försäljaren och påpeka.....

Ge INTE upp!!!

kram!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Blir så less på snattare...
« Svar #4 skrivet: fre 11 dec 2009 14:18:34 »
Jag har sagt det förut, förse din butik med kameraövervakning det är nog det enda sättet. Annars får du göra som de flesta andra, skaffa glasskåp för de artiklar som är mest stöldbegärliga.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Blir så less på snattare...
« Svar #5 skrivet: fre 11 dec 2009 16:50:11 »
Vasen är återfunnen! Den låg fortfarande nedpackad i samma låda som Sarpaneva "Sydän", Leo hade visst inte kollat där  :-[ Skyltdockans peruk är däremot borta, det var väl någon som frös...
Tack för ert stöd! Reggis, vi har slutat ha stöldbegärliga småsaker i möbelrummet, men i glasrummet där kassadisken står måste vi ju kunna ha saker stående även om vi inte ställer fram föremål som kostar flera tusen. Att börja låsa in i glasskåp funkar liksom inte rent praktiskt. Trista kamerasystem har vi ju som sagt diskuterat tidigare, och även om jag kanske kan tänka mig det så finns det inget som helst ekonomiskt utrymme. Nu har försäljningen rasat ännu mer och frågan är hur vi ens skall klara oss. Men Reggis, du kanske kan komma och jobba som butiksvakt ;)
Tack än en gång för visad sympati och ledsen att jag ropade vargen kommer i onödan! Fast skyltdockan känner sig väldigt naken nu utan sitt midjelånga hår =)