Författare Ämne: Dags att fylla garderoben!!!  (läst 1819 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Dags att fylla garderoben!!!
« skrivet: mån 21 dec 2009 13:40:58 »

Ja Stockholmscenterns Fredrik Federley har börjat julstäda och han började med garderoberna. ”Ja nu är det dagas att tömma dem på luder igen inför julen”, låter han hälsa. Vi minns ju alla hans frispråkighet runt innehållet i hans garderober för ett par år sen då han på sin blogg skrev: ”Nu tar vi nya tag och städar ur lite luder ur garderoben.”.

Fast i år blev han förvånad när han öppnade en av garderobsdörrarna för där stod Maud Olofsson. ”Jag vill bara att du skall veta att det här med att peta dig från stockholmcenterns lista är inte min idé”, sa Maud, ”utan det är partistyrelsen som vill gardera att jag kommer in i riksdagen nu när jag har så litet väljarstöd hemma i Västerbotten.”

Fast du behöver inte vara orolig för din plats Fredrik, säger Maud och fortsätter: ”Jag har världens grej på gång som kommer att ge massvis med röster. Det där med sänkta ungdomslöner, vill jag utveckla ytterligare genom att erbjuda alla landet småföretagare gratis arbetslösa ungdom som dom får använda precis som dom vill. De ungdomar som inte ställer upp mistar alla sina förmåner. Så nu har du chansen att fylla garderoben igen Fredrik, hur många vill du ha?”