Författare Ämne: Gott nytt år alla  (läst 3520 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Gott nytt år alla
« skrivet: tor 31 dec 2009 21:56:29 »
Såhär såg det ut här i staden kl 17, Gott Nytt Ã…r alla!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Gott nytt år alla
« Svar #1 skrivet: tor 31 dec 2009 23:52:50 »
Ja,det är då förbannat! Dessa jä-a fyrverkerier :( Här har de skjutit med jämna mellanrum hela kvällen och en av våra katter kommer väl snart att dö av hjärtslag.
Hon är bara 4 år och det har varit likadant varje nyår. Hon är alldeles förstörd.
Just nu skulle jag kunna gå ut och ha ihjäl varenda kotte som tänder på fyrverkerier.
Hemma nyårsafton??? Ja, det är vi just för hennes skull.
Jag hoppas att inte grannarna sätter igång. DÃ… blir det tidningsrubriker imorgon........
Jag är i DÖDA- stadiet just nu.
Ni har inte( de flesta i alla fall) sett ett sådant litet vettskrämt djur som vi har här just nu.............Dessutom är det just nu dags att lägga av och FÖRSÖKA lugna ner henne.
« Senast ändrad: fre 1 jan 2010 09:11:17 av gitzie »
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Gott nytt år alla
« Svar #2 skrivet: fre 1 jan 2010 02:41:55 »
Ã…h, Gitzie, jag lider med katten! Jag har haft katter hela mitt liv, som tur är har ingen av dem varit speciellt rädd för nyårsfyrverkerierna - troligtvis för attt vi hållit oss inomhus. Tycker definitivt att otyget bör förbjudas, det är ju flera djur som måste avlivas varje år för att de blir så vettskrämda och nerviga :( Inte är det speciellt snällt för miljön heller. Helt fruktansvärt, och nog 17 finns det viktigare saker att lägga pengarna på i samhället än att elda upp dem! Kanske kan man istället börja sälja fyrverkerier på DVD eller video, sen går det ju att anordna rätt justa lasershower också ;) Nåväl, gott nytt år i alla fall :)

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Gott nytt år alla
« Svar #3 skrivet: fre 1 jan 2010 09:10:24 »
Gott Nytt Ã…r :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Gott nytt år alla
« Svar #4 skrivet: fre 1 jan 2010 09:47:37 »
Gott Nytt Ã…r till alla retroiter!

Jag känner med dig, Gitzie! Själv har jag tre hundar, som till all lycka (som de jakthundar de är) är skottfasta, men jag har i bekantskapskretsen flera med skotträdda hundar och det är fruktansvärt. Eftersom skjutandet och smällandet pågår oavbrutet i praktiskt taget 12 timmar, har då matte och husse ett darrande knippe, som försöker gömma sig, inte kan gå ut mm mm Varje år "rymmer" ett antal djur, hundar, katter, hästar, efter att de fått panik.
Här i Österbotten har vi dessutom en sk venetsiad, dvs ett slags avslutning av stugsäsongen, sista helgen i augusti, och då är smällande av samma kaliber som vid nyår.

Vi kunde faktiskt använda pengarna bättre. Dessutom händer det vid varje tillfälle att folk skadas av raketer/smällare.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Gott nytt år alla
« Svar #5 skrivet: fre 1 jan 2010 11:44:34 »
Ja, det är många djur som råkar illa ut helt i onödan.
Läste vad jag skrev innan och vill bara tala om att vi har mycket goa och trevliga grannar. Det lät inte så i mitt tidigare inlägg  ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gott nytt år alla
« Svar #6 skrivet: fre 1 jan 2010 14:16:56 »
Katter som är skotträdda :o ?? Den tanken har aldrig ens slagit mig att de skulle kunna vara det?? (har nog aldrig träffat någon?) Har hund, som tur är så är han skottfast och reagerar inte på smällare, varken på nära eller långt avstånd.