Glas > Svenskt glas
färgglada vaser
JJ:
Nu har jag fotat. Den i mitten är inte ny - finns med på en annan bild i "konstglas". De randiga skall nog stå för sig själv - har någon mer liknande. Man borde ha ljus underifrån för att färgerna skall komma fram ordentligt!
Anja:
Inte lika färgglada som Tonys ;D
TonyR:
--- Citat från: JJ skrivet mån 29 okt 2007 21:44:15 ---Den gula, nr 2 från vänster har jag en likadan fast högre och mellanblå. Min är 13 cm hög och 6,8 cm i diameter. Ett pyttenagg på någon tiondels mm i toppen som går att slipa bort. Om du vill byta mot något jag gillar bättre så skicka ett privat mail.
Skall fota några nyinköpta glasvaser lite senare.
--- Slut citat ---
Nu blir jag förvirrad, nr 2 e ju röd. Kan du inte sätta in en bild på den istället JJ?
TonyR:
--- Citat från: änglautanskor skrivet mån 29 okt 2007 22:19:54 ---Så trevligt Tony ,jag är helt förälskad i din glassamling.
Berätta mer om Alsterfors och Hoolmegaards, Var fanns dessa glasbruk??
--- Slut citat ---
Holmegaard är danskt, finns info om designern här: http://www.holmegaardresource.com/designer_lutken.html
Alsterfors är svenskt och designern heter P.O Ström. Vaserna e gjorda i slutet på 60-talet.
JJ:
--- Citat från: TonyR skrivet mån 29 okt 2007 23:40:46 ---Nu blir jag förvirrad, nr 2 e ju röd. Kan du inte sätta in en bild på den istället JJ?
--- Slut citat ---
Röd var den ja! Jag klickade på svara och letade sedan efter linjalen som hade försvunnit, och någonstans på vägen hade vasen bytt färg i minnet...
Här kommer i alla fall bilden på min blåa... vänta, jag skall titta efter... jo den är blå. ;D
ada har lagt till en borttappad hakparentes så det ser ut som det var tänkt
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion