Jaha har ni provat på roligare TV förresten? TV5 säger att dom är roligare. Roligare än vad undrar hon? Hon tittade i några minuter och inte tyckte hon att TV5 var roligare. Man skall alltid vara skeptisk till den typen av påståenden tänkte hon. Det är alltid överdrifter och de håller aldrig vad de lovar. Hon tänker ta me sjutton anmäla TV5 till konsumentombudsmannen för det var inte roligt alls, hon skrattade inte en gång. Det var något som hette CSI Miami och var dötrist. Framför allt när man inte visste vad det handlade om eftersom hon inte sett det från början. För övrigt fanns det inga undantag i deras löfte om roligare TV som krav på att se hela programmet eller så. Det skulle inte ha gjort någon skillnad om hon sett det från början, programmet saknade en viktig komponent, nämligen humor.
Nu kan man läsa om att Lidl skall bli mer Svenskt, fy sjutton tänkte hon. Det är ju för att slippa den Svenska skräpmaten hon handlar på Lidl. Tänk bara när Lidl kom, tänker hon lyriskt. Man slapp se Arlas sketna produkter, bara det, och sen inge SCAN heller, ljuvligt. Bara att slippa dessa bondemonopol var en välsignelse. Hon brukade stolt stoppa den tyska mjölken i sin kundvagn tillsammans med diverse andra tyska varor. Inte en svensk vara så långt ögat nådde.
Sen dök de upp, först Arla. Hennes besvikelse över detta svek var stor. Till sist blev Lidls sortiment i stort sett identiskt med Coop och ICA. Det var då hon i stort sett avvecklade sitt handlande där med undantag för några få varor som hon haft svårt att ersätta med andra varor på Coop. Det är deras fruktyoghurt, glass, toapapper, choklad och framför allt Freewaycolan. Redan när den bayerska emmentalerosten försvann och ersattes av någon sorts billig finsk emmentaler började hon ana att nu var Lidl på väg utför. Sen försvann Nürnbergkorvarna och andra liknande varor som hon i och för sig inte åt själv men brukade bjuda på.
Ja det är bara att konstatera att Lidl just nu saknar identitet. Det hon inte kan förstå är varför Lidl inte använde sig av sin tyska identitet på samma sätt som Media Markt och introducerade tyska varor som brezel och tyskt kumminbröd varor som alla gillar men inte får tag på. Nej Lidl hade bara ett budskap och det är â€Billigtâ€. â€Billigt på riktigtâ€,. är deras senaste budskap. Ja man kan vara billig på låtsas och på riktigt. När man är billig på riktigt då jäklar, då är det inte bara billigt att handla där utan maten smakar billigt och ser billig ut också. Nej Lidl är ett avslutat kapitel för henne.