Författare Ämne: Roligt och billigt  (läst 4115 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Roligt och billigt
« skrivet: mån 18 jan 2010 20:21:23 »
Jaha har ni provat på roligare TV förresten?  TV5 säger att dom är roligare. Roligare än vad undrar hon? Hon tittade i några minuter och inte tyckte hon att TV5 var roligare. Man skall alltid vara skeptisk till den typen av påståenden tänkte hon. Det är alltid överdrifter och de håller aldrig vad de lovar. Hon tänker ta me sjutton anmäla TV5 till konsumentombudsmannen för det var inte roligt alls, hon skrattade inte en gång. Det var något som hette CSI Miami och var dötrist. Framför allt när man inte visste vad det handlade om eftersom hon inte sett det från början. För övrigt fanns det inga undantag i deras löfte om roligare TV som krav på att se hela programmet eller så. Det skulle inte ha gjort någon skillnad om hon sett det från början, programmet saknade en viktig komponent, nämligen humor. 

Nu kan man läsa om att Lidl skall bli mer Svenskt, fy sjutton tänkte hon. Det är ju för att slippa den Svenska skräpmaten hon handlar på Lidl. Tänk bara när Lidl kom, tänker hon lyriskt. Man slapp se Arlas sketna produkter, bara det, och sen inge SCAN heller, ljuvligt. Bara att slippa dessa bondemonopol var en välsignelse. Hon brukade stolt stoppa den tyska mjölken i sin kundvagn tillsammans med diverse andra tyska varor. Inte en svensk vara så långt ögat nådde.

Sen dök de upp, först Arla. Hennes besvikelse över detta svek var stor. Till sist blev Lidls sortiment i stort sett identiskt med Coop och ICA. Det var då hon i stort sett avvecklade sitt handlande där med undantag för några få varor som hon haft svårt att ersätta med andra varor på Coop. Det är deras fruktyoghurt, glass, toapapper, choklad och framför allt Freewaycolan. Redan när den bayerska emmentalerosten försvann och ersattes av någon sorts billig finsk emmentaler började hon ana att nu var Lidl på väg utför. Sen försvann Nürnbergkorvarna och andra liknande varor som hon i och för sig inte åt själv men brukade bjuda på.

Ja det är bara att konstatera att Lidl just nu saknar identitet. Det hon inte kan förstå är varför Lidl inte använde sig av sin tyska identitet på samma sätt som Media Markt  och introducerade tyska varor som brezel och tyskt kumminbröd varor som alla gillar men inte får tag på. Nej Lidl hade bara ett budskap och det är ”Billigt”. ”Billigt på riktigt”,. är deras senaste budskap. Ja man kan vara billig på låtsas och på riktigt. När man är billig på riktigt då jäklar, då är det inte bara billigt att handla där utan maten smakar billigt och ser billig ut också. Nej Lidl är ett avslutat kapitel för henne.



Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #1 skrivet: mån 18 jan 2010 22:13:50 »
Har ni provat att INTE slå på TV:n i en vecka, månad, halvår ? Testa och se hur mycket du INTE saknar alla "roliga" program...och hur mycket annat du hinner!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #2 skrivet: mån 18 jan 2010 23:16:41 »
Jag kan nog inte titta mindre än idag. Ser på nyheterna och kollar nyheterna på text-TV samt följer börskurserna mens jag äter frukost. Annars har jag DI inkopplad på skärmen på dagarna och följer kursutvecklingen.

Fast med tanke på ämnena här så verkar TV-program vara det som det pratas mest om. Jag slutade läsa tidningar också ett slag, med undantag för ekonomisidorna,  och det var rätt skönt det med. Då var de endast börskurser för hela slanten. Fast det kändes lite fånigt när man träffade andra personer att det enda man hade grepp på var kursen på ATCO A osv. Fast det räcker egentligen vad skall man ha övrig information till? Den kan man inte tjäna pengar på.

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #3 skrivet: tis 19 jan 2010 21:36:34 »
Pengar, eh, bra att ha så man klarar sig...men att leva för pengarna...nej tack. Hellre är jag lycklig och en rolig fritid med vänner och hobbys. :)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #4 skrivet: tis 19 jan 2010 22:05:37 »
Det är kul att tjäna pengar. Eftersom alla blir så avundsamma blir det extra kul, det förhöjer liksom känslan. Finns det något roligare än ett besök  hos en handlare man handlat av och då berätta att man sålt det man köpte av honom för 120 kr för 250.000 kr. Jag lovar att man kan leva länge på deras ansiktsuttryck. Det är en sadistisk njutning av högsta kaliber Gila. Har man väl upplevt den så kan man inte sluta att jaga tillfället igen.

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #5 skrivet: tis 19 jan 2010 22:12:49 »
Det är kul att tjäna pengar. Eftersom alla blir så avundsamma blir det extra kul, det förhöjer liksom känslan. Finns det något roligare än ett besök  hos en handlare man handlat av och då berätta att man sålt det man köpte av honom för 120 kr för 250.000 kr. Jag lovar att man kan leva länge på deras ansiktsuttryck. Det är en sadistisk njutning av högsta kaliber Gila. Har man väl upplevt den så kan man inte sluta att jaga tillfället igen.

*gillar*

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #6 skrivet: ons 20 jan 2010 21:36:57 »
Det är kul att tjäna pengar. Eftersom alla blir så avundsamma blir det extra kul, det förhöjer liksom känslan. Finns det något roligare än ett besök  hos en handlare man handlat av och då berätta att man sålt det man köpte av honom för 120 kr för 250.000 kr. Jag lovar att man kan leva länge på deras ansiktsuttryck. Det är en sadistisk njutning av högsta kaliber Gila. Har man väl upplevt den så kan man inte sluta att jaga tillfället igen.

Och inför döden är vi en dag alla lika....då spelar pengar ingen roll...men jaga du...efter...din lycka....

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Roligt och billigt
« Svar #7 skrivet: ons 20 jan 2010 23:55:39 »
Nej jag jagar inte lyckan, jag jagar pengar. Har blivit inspirerad av näringslivstopparna.