Teknik & mekanik > Fordon
Snyggaste bilen?
Ficklampan:
Hej JJ!
Hihi... ja den glömmde jag ju :-[... den och gallret frampå stör bilens "linjer" massor, tycker jag :-\.
--- Citat från: JJ skrivet mån 8 sep 2008 19:50:52 ---och utan KSP:n också hoppas jag :)
Det är tur att tycke och smak skiljer - annars fanns det inte många olika sortes bilar!
--- Slut citat ---
staffan:
Jag gillar citroener (har tre st) Förutom klassiska "paddan" citroen ds så kolla in ami eller sm 8) 8) 8) Vi snackar designhistoriska milstolpar.
brodertuck:
Citroën har ju alltid gått sina egna vägar, ett gammalt skämt är ju det att "Citroëns ingenjörer har lösningar på icke existerande problem" ;) har aldrig ägt någon själv men min första bil var en Renault 16, inte helt olik AMI eller hur.
SM med Maseratimotor var ju också en rätt häftig vagn, kan väl inte finnas många kvar av dem nu, eller?
Lägg gärna in lite bilder på dina bilar och skriv en rad eller två om dem.
Ficklampan:
Jag för min del kallar Citroen Ami bilhistoriens värsta "stolpskott"... för att inte säga självmål... usch så ful den är, tycker jag.
--- Citat från: staffan skrivet sön 14 sep 2008 20:53:43 ---Jag gillar citroener (har tre st) Förutom klassiska "paddan" citroen ds så kolla in ami eller sm 8) 8) 8) Vi snackar designhistoriska milstolpar.
--- Slut citat ---
brodertuck:
AMI ful och Humvee snygg ??? ??? ??? Dodge WC:n har ju iaf lite retrocharm, men Humvee:n ser ut som en jävla sopcontainer!
Inte en linje på den vagnen som finns där av estetiska skäl, allt har ett syfte.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion