Författare Ämne: Snyggaste bilen?  (läst 54425 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #15 skrivet: ons 26 dec 2007 23:33:26 »
Detta är den snyggaste T-birden i mitt tycke.
http://images.google.se/imgres?imgurl=http://hem.passagen.se/wilmers/tb2.jpg&imgrefurl=http://hem.passagen.se/wilmers/tbird.htm&h=341&w=512&sz=18&hl=sv&start=10&um=1&tbnid=04jfhFGu9JioOM:&tbnh=87&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3DFord%2Bthunderbird%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Vilken jättelång länk :o

egentligen är den såhär kort :)
http://hem.passagen.se/wilmers/tbird.htm
klicka på länken som står där på resultatsidan på en bildgoogle, så får man fram den korta länken (även högerklick och "spara  genväg" eller vad det står)

det är många som gör som du nesse, ta det inte personligt
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

pelle

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #16 skrivet: lör 29 dec 2007 06:28:33 »
Maybach Zeppelin runt 1938.

pelle

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #17 skrivet: lör 29 dec 2007 06:31:35 »
Annars håller jag med om Cord 36, den är svårslagen.

kas

  • Gäst
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #18 skrivet: lör 29 dec 2007 09:53:08 »
Det fanns en Packard med rak 8 i slutet 30-talet, den var väldigt fin, en granne hade en sådan i sitt garage, med gengasaggregat, han använde den aldrig vet ej varför. Han hade en cheva 6 m1939 som han körde med. Var tar alla såna bilar vägen, nån som kommer ihåg chevan med knäled i fram? ???
« Senast ändrad: lör 29 dec 2007 10:49:44 av kas »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #19 skrivet: lör 29 dec 2007 09:56:09 »
Här är en kanditat till snyggaste bilen. The beautiful brute, Chrysler 300C -57


Grrrrrym bil!
Håller med, pendlar mellan Chryslern och Desoton, men vad fasen, det är i stort sett samma kaross. Väger liiiite om det är 57:an eller 58:an dock som är den vassaste av årsmodellerna... I varje fall på desoton skiljer det lite i fronten på dem om inte annat.

pelle

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #20 skrivet: sön 30 dec 2007 01:04:48 »
Tucker Sedan från 48.

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #21 skrivet: ons 20 aug 2008 22:19:07 »
Jag gillar denna


Den är visserligen vit i verkligheten men vit är tråkig så jag ändrade den lite =)

Såna här gillar jag med:

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #22 skrivet: ons 20 aug 2008 22:57:39 »
Ã…h, en sån bagge har min dotter bestämt att hon skall ha när hon blir stor. Tja, hon var nog inte mer än tre när hon bestämde detta och tanken håller i sig. Den skall vara rosa... Än så länge får hon hålla till godo med moped, hon fick en gammal scooter här i sommar; så fort hon har lärt sig åka lite på den så skall den bli... just det; rosa. (en sextiotalare av något slag, rätt rolig modell faktiskt, har nästan lust att lägga beslag på den...).

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #23 skrivet: ons 20 aug 2008 23:10:12 »
Ã…h, en sån bagge har min dotter bestämt att hon skall ha när hon blir stor. Tja, hon var nog inte mer än tre när hon bestämde detta och tanken håller i sig. Den skall vara rosa... Än så länge får hon hålla till godo med moped, hon fick en gammal scooter här i sommar; så fort hon har lärt sig åka lite på den så skall den bli... just det; rosa. (en sextiotalare av något slag, rätt rolig modell faktiskt, har nästan lust att lägga beslag på den...).

Fusk. Har aldrig fått några fordon av mina föräldrar och dessutom håller de sig till lite halvnya bilar. Inga snygga alls =)
Gamla moppar är snygga... Själv får jag nöja mig med att smygfota snygga bilar =)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #24 skrivet: ons 20 aug 2008 23:12:08 »
Fusk. Har aldrig fått några fordon av mina föräldrar och dessutom håller de sig till lite halvnya bilar. Inga snygga alls =)
Gamla moppar är snygga... Själv får jag nöja mig med att smygfota snygga bilar =)

Men asså, någon fördel skall hon vill ha när hennes far och bröder råkar vara raggarpack hela högen liksom? Tänk vad hon har fått stå ut under årens lopp.. alla tråkiga cruisingar och annat de envisas med att dra runt henne på, stackarn.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #25 skrivet: ons 20 aug 2008 23:26:48 »
På semestern så råkade våra vägar korsas av Essex Austin Seven Club's Viking Tour.
Den här lilla budbilen tycker jag var otroligt charmig.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #26 skrivet: ons 20 aug 2008 23:29:35 »
På semestern så råkade våra vägar korsas av Essex Austin Seven Club's Viking Tour.
Den här lilla budbilen tycker jag var otroligt charmig.

Den var verkligen hur söt som helst!!

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #27 skrivet: ons 20 aug 2008 23:31:16 »
Men asså, någon fördel skall hon vill ha när hennes far och bröder råkar vara raggarpack hela högen liksom? Tänk vad hon har fått stå ut under årens lopp.. alla tråkiga cruisingar och annat de envisas med att dra runt henne på, stackarn.

Vadå fuskit. Jag skulle vara överlycklig =)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #28 skrivet: ons 20 aug 2008 23:32:49 »
Fusk. Har aldrig fått några fordon av mina föräldrar och dessutom håller de sig till lite halvnya bilar. Inga snygga alls =)
Gamla moppar är snygga... Själv får jag nöja mig med att smygfota snygga bilar =)

Förrästen, min son köpte sin egen första bil. Då var han 14. Det blev denna här:

Tyvärr sålde han den när det var dags att skaffa amerikanare och jag tycker nog att jag var lite dum i hela huvudet som inte slog till och köpte den själv... men det är lätt att ångra sig i efterhand.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #29 skrivet: ons 20 aug 2008 23:38:31 »
Vadå fuskit. Jag skulle vara överlycklig =)

Hm, det kanske hon också är innerst inne, det är bara det att hon inte säger det högt. Särskilt inte i sällskap av sina äldre bröder... det är nog där skon klämmer?  ;D ;D ;D