Författare Ämne: Snyggaste bilen?  (läst 54402 gånger)

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #30 skrivet: ons 20 aug 2008 23:46:10 »
Förrästen, min son köpte sin egen första bil. Då var han 14. Det blev denna här:

Tyvärr sålde han den när det var dags att skaffa amerikanare och jag tycker nog att jag var lite dum i hela huvudet som inte slog till och köpte den själv... men det är lätt att ångra sig i efterhand.

Ja jag vet att han hade den. Supersnygg den med =)

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #31 skrivet: ons 20 aug 2008 23:47:32 »
Hm, det kanske hon också är innerst inne, det är bara det att hon inte säger det högt. Särskilt inte i sällskap av sina äldre bröder... det är nog där skon klämmer?  ;D ;D ;D

Ja det kan ju vara så... (för vem skulle inte vara glad över att få vara med om sånt =)

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #32 skrivet: mån 8 sep 2008 18:50:51 »
Jag väger mellan denna



och denna (fast utan det där fula gallret frampå)

Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #33 skrivet: mån 8 sep 2008 19:50:52 »
Jag väger mellan denna
och denna (fast utan det där fula gallret frampå)
och utan KSP:n också hoppas jag :)

Det är tur att tycke och smak skiljer - annars fanns det inte många olika sortes bilar!

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #34 skrivet: mån 8 sep 2008 20:14:49 »
Ja, båda de där är ju under av skönhet. Linjerna är verkligen estetiskt tilltalande. ::) ::) ::)

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #35 skrivet: mån 8 sep 2008 20:20:53 »
Hej JJ!

Hihi... ja den glömmde jag ju :-[... den och gallret frampå stör bilens "linjer" massor, tycker jag :-\.

och utan KSP:n också hoppas jag :)

Det är tur att tycke och smak skiljer - annars fanns det inte många olika sortes bilar!
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

staffan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #36 skrivet: sön 14 sep 2008 20:53:43 »
Jag gillar citroener (har tre st) Förutom klassiska "paddan" citroen ds så kolla in ami eller sm 8) 8) 8) Vi snackar designhistoriska milstolpar.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #37 skrivet: sön 14 sep 2008 21:33:59 »
Citroën har ju alltid gått sina egna vägar, ett gammalt skämt är ju det att "Citroëns ingenjörer har lösningar på icke existerande problem" ;)  har aldrig ägt någon själv men min första bil var en Renault 16, inte helt olik AMI eller hur.
SM med Maseratimotor var ju också en rätt häftig vagn, kan väl inte finnas många kvar av dem nu, eller?
Lägg gärna in lite bilder på dina bilar och skriv en rad eller två om dem.



Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #38 skrivet: sön 14 sep 2008 22:08:02 »
Jag för min del kallar Citroen Ami bilhistoriens värsta "stolpskott"... för att inte säga självmål... usch så ful den är, tycker jag.



Jag gillar citroener (har tre st) Förutom klassiska "paddan" citroen ds så kolla in ami eller sm 8) 8) 8) Vi snackar designhistoriska milstolpar.
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #39 skrivet: sön 14 sep 2008 22:35:16 »
AMI ful och Humvee snygg  ??? ??? ??? Dodge WC:n har ju iaf lite retrocharm, men Humvee:n ser ut som en jävla sopcontainer!
Inte en linje på den vagnen som finns där av estetiska skäl, allt har ett syfte.
 

staffan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #40 skrivet: mån 15 sep 2008 06:50:01 »
Ami är tokrolig och ja, fulsnygg kan hålla med om det. Dock en genomdesignad kompromisslös bil. Klart uppkäftig. Men ful? Njaaaaa
Jag har dock snöat in på paddan, har en kombi en snikis och en lyxigare (pallas) 8)

guygil

  • Gäst
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #41 skrivet: mån 15 sep 2008 21:02:56 »
Jag håller med brodertuck i att -63 corvetten är snyggast  8)

staffan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #42 skrivet: tis 16 sep 2008 19:21:55 »

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #43 skrivet: sön 30 nov 2008 20:43:31 »
Det finns några engelska cigarrer som är fräsiga och smäckra.Nån av dem har redan föreslagits här.En annan Jagga är Mk2.Snyggaste sedanen i historien.
Fräsigast om man inte tar hänsyn till prislappen är ändå den här dräparen.
En "hottad" Aston Martin DB4 av GT-modell. Zagato hette skräddaren.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Snyggaste bilen?
« Svar #44 skrivet: sön 30 nov 2008 23:49:15 »
DB4 är en värdig kandidat till vackraste bilen. Men Zagato har även gjort bilar som med råge kvalar in i den mindre smickrande kategorin. http://www.retroforum.se/index.php/topic,336.msg18351.html#msg18351