Författare Ämne: Frågelek  (läst 3085 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Frågelek
« skrivet: ons 3 feb 2010 00:01:58 »
Detta ska då bli en tråd av djärva avslöjanden och chockerande uttalanden. Regler: Man svarar på föregående persons fråga och skriver en ny, som den som känner för får svara på, men bara den, sen ska man skriva en ny fråga till nästa person osv, så jag börjar med att svara på Kikarbaras fråga, "vad är det vackraste retronamnet?" Om jag förstod frågan rätt tänkte jag på dedäringa vaserna från Flygfors som jag inte kan stava tilljag googlat fram rätt stavning på nu:

Coquille

Vilken retrokändis (kanske avliden då) skulle du vilka ha en helkväll med?

Vem som helst får svara nu, och ställa vilken fråga den vill
« Senast ändrad: ons 3 feb 2010 00:22:28 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Frågelek
« Svar #1 skrivet: ons 3 feb 2010 00:21:56 »
Detta ska då bli en tråd av djärva avslöjanden och chockerande uttalanden. Regler: Man svarar på föregående persons fråga och skriver en ny, som den som känner för får svara på, men bara den, sen ska man skriva en ny fråga till nästa person osv, så jag börjar med att svara på Kikarbaras fråga, "vad är det vackraste retronamnet?" Om jag förstod frågan rätt tänkte jag på dedäringa vaserna från Flygfors som jag inte kan stava till:

Croquille

Vilken retrokändis (kanske avliden då) skulle du vilka ha en helkväll med?



Svar: Elvis Presley, en barrunda i Memphis med kungen och hans hangarounds med avslut på Graceland.

Ny Fråga:Vem vinner det kommande valet och varför?
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Frågelek
« Svar #2 skrivet: ons 3 feb 2010 06:05:29 »
Alliansen, för att en stor andel av befolkningen egentligen är smygrasister samt ser sjuka som en svår belastning för samhället, och man tycker att man får klara sig bäst man kan utan samhällets hjälp och stöd. Högervindar och en fortsatt nedmontering av vår svenska välfärd är framtidens visa.
De som inte själva har drabbats, eller har närstående som drabbats,  av senaste tidens nedrustning och nedmontering av välfärden, arbetslöshet, svåra tider; utan snarare tvärtom fått sänkta bokostnader utöver en extra hundralapp i plånboken, och har kunnat konsumera som vanligt utan att märka av några kriser, kommer att gå till valurnan full av visioner om tiden som komma skall helt utan tanke på att man själv kan drabbas på sikt. 
Alliansen kommer dessutom inom kort att presentera en otroliga statistik på riksförsäkringsverkets besparingsåtgärder och har fullföljt sin politik, som utlovat. Fler skulle ut i arbete lovade man , dvs, bort från sjukersättningsstatistiken, och bekämnpningen av utanförskapets baksida, dvs, utlämnandet av individer till val om svält och hotande hemlöshet eller att gå ut i arbetslivet trots sjukdom syns inte i statistiken utan det kommer att uppfattas som att människor tidigare har utnyttjat systemtet eller ägnat sig åt bidragsfusk.

Etc. Dvs, bröd och skådespel för den stora massan som inte ser längre än näsan räcker, dvs till sitt eget ego och den egna plånboken. Solidaritet med din nästa och samhällets svaga är en utopi idag och helt omodernt (el retro?)

Min fråga:
Vad är ditt motiv itll att intressera dig för retro och vilken är din favorit-period (musik eller design, samhällstankar etc)?
« Senast ändrad: ons 3 feb 2010 06:11:41 av kikarbara »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Frågelek
« Svar #3 skrivet: ons 3 feb 2010 19:52:51 »
Min fråga:
Vad är ditt motiv itll att intressera dig för retro och vilken är din favorit-period (musik eller design, samhällstankar etc)?
(ditt svar: alla opinionsundersökningar talar mot alliansen dock)

Motivet för retro är att det är snyggt, älskar gamla mönster på tyg och på porslin t ex, sköna assymetriska former, och det känns mer äkta och genuint med teak än foliemöbler t ex. Sett till att byta bort sånt till trä under åren. Jag gillar det mesta, men jag skulle nog inte själv möblera med plastmöbler även om det är läckert att titta på.

Min fråga:

Varför var det bättre förr?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Frågelek
« Svar #4 skrivet: ons 3 feb 2010 20:01:23 »
(ditt svar: alla opinionsundersökningar talar mot alliansen dock)

(jag hoppas att opiniunsundersökare ärhar en skarpare laddad kristallkula än vad jag har förstås! :)! Det är som du förstår ett "värstatänkbarascenario" jag beskriver, way beyond nightmare on elm street. ).