Teknik & mekanik > Fordon
Fulaste bilen
Anja:
Helt vansinnigt. Jag är glad att jag inte var en trafikant på den vägen just då. Medelhastigheten hos "idioten" var 272 km/h... Sinnessjukt.
Jag kan inte förstå att någon tycker det är "ballt".
Är det farten som tjusar? Då finns det bättre ställen än allmän väg. Eller vad handlar det om?
kas:
Vojne,vojne, alla såg väl att det var en ombyggd snöscoter, och inte gick de där så fort, men den måste ju bli knölig att köra med bandmatta och de där små hjulen fram! Risken är väl att folk inte hör när den kommer...Det ska vara öppna "rör" om man ska bränna på, då är det inte många som står ivägen...Körde till Ö-vik en vinterkväll med bil, kom mot Oringebackarna så var omöjligt att komma förbi en gubbe, efter en km. klippte jag förbi på höger sida, men då fick han fart på kärran och skulle jaga mig, haha, ja herre gud såna jävla typer man kan träffa på...Typiskt klyktattare är att, ska dom svänga höger av vägen så går dom först ut i vänstra filen fast dom blinkar höger...man kan tro att dom kör häst med fyrhjulsvagn. 8)
ada:
det kom in en film till efter snöskotern, kolla den :-*
kas:
Han körde ganska smidigt, han gjorde fina strykare nåra ggr. allt för filmen...man måste känna farten på fordonen framför sig per automatic, i de farterna förvrängs synintrycket till att vägen blir smal på avstånd och bred närmast, onormalt...Nu var han på motorvägen Sto-Ups. så det var nog ingen fara för handen sa "bonn" när han högg sig i foten!!
Jag upplever sämst att ha en bil bakom som ska titta på cykeln, eftersom det kan uppstå ett läge att jag måste tvärnita, då blir jag överkörd bakifrån, har varit nära nåra ggr. ska man ligga 10m bakom om den framförvarande måste bromsa, då får man en läxa för livet! så trots att jag brukar "elda" så släpper jag inte backspeglarna,det har räddat mig nåra ggr. Det finns de som kör fortare... ;D
kas:
Apropå fartfilmer så var Stina Dabrowski i frankrike och skulle göra ett program om en vinodlande greve...När hon står med teamet och en värdinna så ser kameramannen en dammpelare långt bort, så han filmar, den närmade sig med en rasande fart till slottet...Väl framme så kliver en herre ur en stor amerikanare, som visade sig vara greven ensam, han körde själv. Lite chockad frågar Stina: Är det inte farligt att köra så där fort, tänk om det händer en olycka? Greven svarade: Ju fortare man förflyttar sig mellan två platser, ju mindre är chansen att man råkar ut för en olycka!! Då var greven bara 96 år, de ni... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion