Teknik & mekanik > Fordon

Fulaste bilen

<< < (18/21) > >>

kikarbara:

--- Citat från: Ronge skrivet tis  2 dec 2008 10:05:56 ---Själv har jag den gamla fina modellen av 500:an och jag ÄLSKAR den bilen! Funderade ett tag i somras på att sälja den men jag har inte hjärta till det. Den ger ett garanterat leende på både mina och andras läppar =)

--- Slut citat ---

Grrrr, vad läcker den är!! Tänk att få sätta tänderna i denna...

Dr.Lamaar:
Mitt första inlägg på detta trevliga forum, hej alla! Här känner jag att jag måste försvara brevbärarbilen Tjorven, som ju formgavs av Rune Monö. Denne industridesigner skapade också bla ICA:s fina logotyp. Jag tycker nog att han gjorde ett bra jobb jämfört med "lådbilsprototypen", och bilen var på många sätt en föregångare till våra dagars högbyggda familjebilar. Tyvärr blev Tjorven-sagan väldigt kort, och idag finns bara runt tio bilar kvar som rullar. Bifogar en bild på min egen 69:a som är röd och alltså ingen f.d postis utan köptes ny av en radiohandlare i Malmö.

ada:
Ã…h är det han som gjort denna

är det värt all respekt :)

Nastamuumio:
Det är skoj med udda bilar.Har haft ett gäng såna just för att ingen annan villl ha dem.Många bilar dissas pga små detaljfel och hamnar på tippen långt i förtid.
Möjligast många i Sverige ville under långa tider endast ha Volvo eller Saab men nu är de Svarte Pettrar som ingen vill ta i med tång.

Såhär i skydd av anonymitet vågar jag därför bekänna att jag faktiskt ägt de här bilarna och har haft mycket roligt med dem.Som bonus har även andra haft roligt Ã…T dem:

guygil:
är den gula en skoda eller vad???

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion