Teknik & mekanik > Fordon

Fulaste bilen

<< < (19/21) > >>

Nastamuumio:
Jajamensan.En 120 Rapid.Coupé. Öppningen till "motor"huven sitter i B-stolpen.När man omsider hittat öppningen till koffertluckan fram visar det sig att huven fälls åt sidan.Inte framåt eller bakåt.Ståtade med aluminiumblock och gjutjärnstopp.En ganska bra bil om man bortser från motorn som krävde mycket skötsel och service.

Så var även fallet med den här gamla klassikern som också var klart bättre än sitt rykte:

Nastamuumio:
Jag överlåter åt läsekretsen att uttala sig om följande åkdon.Jag läste rubriken och postade där JAG tyckte det passade sig.

kikarbara:

--- Citat från: Nastamuumio skrivet sön 14 dec 2008 22:06:27 ---Jag överlåter åt läsekretsen att uttala sig om följande åkdon.Jag läste rubriken och postade där JAG tyckte det passade sig.

--- Slut citat ---

Hm. Nu fick jag problem. Innebär "fult" det samma som "frånstötande, avsmakligt, och oattraktivt"? För personer som mig, som har ett avvikande skönhetsideal, så kan jag lika gärna tänka tvärtom. "Den är så ful så en sån måste jag ha". Jag kan ärligt talat ha samma inställning till människor många gånger. De som anses "vackra och tilltalande" är inte det i mina ögon och sådant som andra uppfattar som oattraktivt är underbart, vackert och utstrålar skönhet för mig.... har jag förstått. Så jag kan därför inte egentligen uttala mig om vad som är fult eller vackert när jag tänker efter, för jag brukar ställa till det tvärtom i sista ändan. (något som är "vackert/bildskönt" kan bli väldigt ovackert när jag tittat på det ett tag, dessutom).

Jag tyckte att bilen -som inte är en skönhet- är en liten goding! Och ja, jag hade nog gärna ställt något sådant i mitt garage.

brodertuck:
Jaha, det har spårat in på ryssvagnar. En sån här har jag ägt, ingen direkt skönhet, men inte det fulaste heller. Min var också orange som på bilden och troligen intagen som flyttgods till Sverige från Finland. Matreco som var generalagent för ryssbilar sa att de aldrig tagits in av dem. Liiiite pyssligt med reservdelar om man säger så. Lyckades iaf fixa bromsarna med delar från en sextiotals Opel och en god vän med svarvkunskaper.

Bilden kommer från: http://www.a-c-d.dk/brochurer/EUROPE/RUSSIA/moskvitch_elite_71.jpg

kikarbara:
Nu saknar jag bara en Lada med. Och får massor av tonårsvibes, och nostalgiska vibrationer överallt. Den ensamma resan till släkten i finland som femtonåring, med det lappländska raggargänget som bestod av en plymouth och arton lada-bilar, eller något sådant... målet var att åka och titta på hurriganes i Pello. Och väl i pello, hurriganes spelar och vad gör konsertbesökarna? Dansar humppa och tango förstås. Till hurriganes.... *skrattar*. Men roligt var det.

Veckan efter tittade vi på Kirkka. Och det var samma danser som gick av stapeln, men det kändes förstås väldigt mycket mer passande. Jag sörjde då att vi inte har den här danskulturen här hemma, att det kan skilja så mycket är svårt att förstå?

Nu får jag väl ovett av församlingen här för att jag blev ot igen. Men jag måste ju avsluta min berättelse med att jag antogs ha fått en skruv lös när jag kom hem. Jag ville nämligen ha en illgrön lada, och tja, den dåvarande pojkvännen tyckte förstås inte att jag uttalade att ladan var snyggare enligt min mening än hans buick -59:a  ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion